2014. július 25., péntek

Nem leszek polgármesterjelölt

Nem kell ezt cifrázni, nincs még semmi sem lezárva, de folytattam épp elég politikai megbeszélést ahhoz, hogy tudjam, milyen szavak és hangsúlyok mit jelentenek valójában. Úgy néz ki, hárompárti indulás lesz a Nyolckerben nem DK-s polgármesterjelölttel.




Régebben megtettem már együttműködési ajánlatomat, és azon túlmenően semmiféle nyomulást a DK irányába nem tettem. Soha nem erőltettem rá magamat senkire, aki velem jött, az azért tette mindig, mert saját érdekét egy ilyen együttműködés mindig legalább annyira szolgálta, mint az enyémet. 15 évnyi politikai vezetői múlttal a hátam mögött kijelenthetem, cáfolni aligha tudja bárki, hogy minden megállapodást maradéktalanul betartottam, ha valakivel megromlott a viszonyom, az soha nem az én árulásom következménye volt. Nagyfiú vagyok, komoly emberekkel komoly tárgyalásokat folytattam és folytatok, nem érzelmi kérdés a megbeszélések sikere vagyok kudarca. Tárgyaltam pár DK Főgóréval - nevük nem publikus, mintahogy megbeszéléseink tartalmának 90%-a sem - és volt köztük olyan, aki egyenesen lenyűgözött, mert szellemiségében oly közel áll hozzám, hogy nagyon. Szóval volt pozitív meg negatív tapasztalatom is, összességében azonban a DK-hoz való támogató hozzáállásomat nem befolyásolja: megmondtam, országosan próbálom segíteni a DK erősödését, és ez nem függ össze semilyen szinten a Nyolckeres viszonyokkal.


Egyrészt tudom, hogy nehéz eset vagyok, és a DK pont most megy ki a Pásztor Ügyből, nem valószínű hogy kell Neki egy Szabó Ügy. Márpedig lenne, az biztos, a Fidesznyikek rögtön bűnözőzni kezdenének, ahogy azt két éve teszik, Fodor Köre meg nyilván lefideszesezne. Ezek ugyan egymást épp kioltják, merthát egy fideszbérenc aligha valószínű hogy egyidejűleg épp a Narancsok egyes számú közellensége, dehát láttunk már ilyen cifraságú történést eleget. Éshát ami Pásztor Miskolcnak, az vagyok én a Nyolckernek, csakhát más a szitu: a kerületi ellenzék itt tokkal vonóval Kocsis Máté zsebében van, és most majd meghálálják Neki a szívességeit, hisz egy ilyen indulás sem most, sem a közeljövőben a Fideszuralmat a kerületben nem fogja veszélyeztetni. Én pedig korábban elmondtam: nem fogok ezen a választáson elindulni, ha a DK nem engem támogat, és mint mindig, most is tartom a szavam. Nem ér meg nekem annyit hosszabb távon a saját egyesületem polgármesterjelöltjeként elérhető 10% körüli eredmény, és a belőle fakadó listás képviselői hely, hogy aztán az egybesült kerületi baloldal a nyakamba varrja saját választási vereségét.


Én hosszútávfutó vagyok, és akik ismerik az életutamat, azok tudják: mindig célbaérek, puszta idő kérdése, meg türelmem is van dögivel. Ésha előre nem látja át a Nyolckerben a DK, hogy mi fog történni az önkormányzati választáson, akkor majd belátja utólag. De azt jelzem, hogy ez volt az UTOLSÓ olyan választás, amin nem indulok el a Nyolckerben, ennyi kitérőre saját utamon a DK országos politikájának érdekében hajlandó vagyok. Ha kell még egy rettenetes pofon az "ellenzéknek" a Nyolckerben, akkor kapja meg, jobb későn tanulni, mint soha, de legalább akkor nyilvánvaló lesz a döntéshozók előtt is, ami most még csak a Nyolckerben az: más Kocsist nem verheti meg, csak én. Aztán lehet nagyképűnek nevezni, meg minden egyebet mondani, csakhát egyrészt nem érdekel, másrészt meg október 12-én úgyis mindenkinek világos lesz, miről beszélek. És természetesen azt is betartom, amit mondtam a kampányról: abban sem negatívan, sem pozitívan nem veszek részt. Negatívan azért nem, merthát megintcsak nem akarok bűnbak lenni, pozitívan meg azért nem, mert hülye azért nem vagyok. De ez helyi szintre vonatkozik, országosan a DK-t pont ugyanúgy támogatom, mint eddig.


Most viszont elmondom előre mi fog történni október 12-én a Nyolckerben, és elmondom azt is, mi lett volna a másik út. A hárompárti Összefogás maximum 30%-ra lesz jó, de ez fölülbecslés. Komássy Ákos a helyi MSZP-jével olyan szinten vadította el a baloldali szavazók tömegeit a politikától, hogy jelentős részüket még én sem tudnám jelöltként ennyi idő alatt visszahozni. A polgármesteri széket Kocsis Máté minimum 55%-os eredménnyel hozza, és mind a 12 egyéni képviselői körzetben is Narancsgyőzelem lesz. A Jobbik 10%-ra jó, az LMP meg a maradék 5%-ból megy majd fölfelé az Összefogás kárára, meglátjuk, milyen sikerrel. A polgármesterválasztáson a személy sokkal többet számít, mint az országgyűlési választáson, az pedig közismert tény, hogy a regnáló polgármester eleve kap pluszszavazatokat, pláne komoly ellenjelölt hiányában, az meg nem lesz. Szóval polgármester, meg 12 egyéni képviselő a Fideszé, a maradék 5 listás képviselői helyen meg megosztozik a többi párt. Az Összefogásnak lesz 3 képviselője, a Jobbiknak és az LMP-nek 1-1. Nyilván a listás helyeket a DK, az MSZP, meg az Együtt úgy állítja be, hogy az első három helyre mindenki föltesz egyet a sajátjai közül, így ennek az lesz az eredménye, hogy az Összefogás 3 képviselője közül 1 lesz a DK-s.


Az én koncepcióm nem ez volt: önálló DK indulás az én független polgármesterjelöltségem mögé fölsorakozva. Ez esetben a saját szavazótáborom és a DK-é együttesen jó lett volna egy 20% fölötti eredményre. Az Együtt szavazóbázisát elemezve nyilvánvaló, hogy Ők pont ott a legerősebbek, ahol korábban az SZDSZ volt, csakhát ha én, mint évtizeden át SZDSZ Főgóré indulok DK támogatással, akkor bizony a szavazóik felét elszívom. Az MSZP szavazóinak jelentős részét is, így végeredményként a választási matek alapján az jön ki, hogy a DK - velem együtt - 3 képviselővel jut be a képviselőtestületbe, a Jobbik, meg az LMP 1-1 képviselője nem változik. Ilyen esetben a későbbiekre a kompromisszumkényszer megszűnik: van a DK mint kerületi ellenzék, az MSZP, meg az Együtt nyugodtan föl is oszlathatja a kerületi szervezetét, mert nem lesz rájuk többé szükség. Akik meg ismerik a habitusomat, meg Kocsis tőlem való rettenetét, azok tudják: ha én egy 3 fős DK képviselőcsoport élén elkezdem az Önkormányzatban és terepen szétszedni Kocsist, annak letális következményei lesznek gyorsan a Fideszuralomra.


Na, de ez van, tartoztam a lelkiismeretemnek, meg a Támogatóimnak ezzel az írással. Utóbbiaktól türelmet kérek, október 12. után úgyis mindenki kénytelen lesz szembesülni azzal az akkorra már ténnyel, hogy a Szabó megmondta előre, aztán a kerület további sorsa, és az ellenzék bejutáskori megsemmisülése úgyis következtetések levonására sarkallja majd a Demokratikus Koalíció országos döntéshozóit. És jobb most várni, vannak, akik csak a saját szemüknek hisznek, hát akkor derüljön ki fehéren-feketén, mi mennyit ér, és ki mennyit ér a Nyolckerben a valóságban, aztán majd ha kiderült, akkor visszatérünk erre a kérdésre. Én is tudok várni, a Nyolcker most még kénytelen várni, tessenek szárazon tartani a puskaport. A választások után ugyanis megint nem lesz ellenzék a kerületben, és akkor viszont beleállunk a harcba, és akkor már közismert tények alapján tesszük majd ezt. Türelmet és megértést kérek, nem ez a megfelelő idő, és ha várni kell még egy ideig, hogy aztán hosszútávra tehessük majd DK fellegvárrá a Nyolckert, akkor várunk. Én ugyanis bízom a DK-ban, továbbra is, általam hibásnak tartott döntése ellenére is. Ti pedig, Kedves Barátaim és Támogatóim, továbbra is bízzatok bennem, ennyit kérek csupán.

Türelmet. 


20 megjegyzés:

  1. Gábor bizalmam van, de időm??? Te még fiatal vagy, neked sok van. Nekem meg már ki tudja???
    Nem csak az szororít el, amit a nyóckeről írtál, hanem a több is. Az sem lesz másként. 1-1 biztos bázis (remélem) megmarad - a régiek, a többi meg megy a süllyesztőbe???:( Akkor Pest is narancsos lesz, rothadó narancsos. Ettől rosszabbat meg már nem is írhattál, jósolhattál volna. Nem tudom, hogy mit adnék, hogy ne legyen igazad? A rohadt rendszer is???:( Aszongya az AB, hogy tiszta, tiszta alkotmásnyos. Más kérdés, hogy fogalmaztak meg külön féleményt, de az ebben a helyzetben xart se ér.Nyóc év, Mit mondanak most az emútt 8 évre??? Mi mit fogunk majd mondani erre a nyócévre??? Semmi jót. De azt viszont túlélni???:( Ezt még azerban sem fogják irígyelni:( Ami ugyan rajtunk egyáltalán nem segít.
    Egyre jobban mindenki szeme előtt csak a saját túlélése fog számítani, nem fog tovább látni. S ki merne még kavicsot is a szemére vetni? Mosolyogni szerettem volna, nem sírni:(
    Sajnálom.... Fog itt egyáltalán valamikor valami változni, kicsit újra közel kerülni egyfajta demokráciához, ha még nem maga a tökély lesz akkor is??? Pesszimista vagyok: Nem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Türelem. Nézd az unokáid túlélését. Gábor nekik is dolgozik.. ;) nem egyszerű, de a legalkalmasabb.

      Törlés
  2. Jó reggelt Gábor! Nagyon sok idő nincs már nekem se, töretlen bizalommal támogatlak, nem vagyok 8 keres lakos. Kívánom, hogy a hosszútávú terved beérjen ott. Egyben köszönöm, hogy a DK-t is támogatod továbbra is. Bízom abban, hogy 1-2 éven belül rendeződni fognak az erőviszonyok a 8.kerületben és lehetőséged lesz Polgármesterként mindent elkövetni értük.

    VálaszTörlés
  3. Igen, ezt így látom én is!
    Sajnos és szomorú, hogy a választási vereség végén megkérdezik:
    "Miért nem tettél ez ellen, ha előre tudtad? Miért nem aktivizáltál több embert?"
    Meglátásom szerint Komássy és néhány baloldali TÉGED állít a bűnbak szerepébe, és fog mocskolódni, hogy az országos vezetés felé magyarázkodjanak.
    Nagyon remélem, hogy az országos baloldali vezetők ennél érettebbek és tisztán látni fogják:
    TE a hátadon akartad bevinni őket az Önkormányzatba vállalva azt a közszolgálatot, amit a POLGÁRMESTER titulus és munka eredetileg jelent!
    Most az a hibás meglátásuk, hogy az ő hátukon akarsz bejutni a polgármesteri székbe...
    Ez nagyon szűk és szemellenzős nézet véleményem szerint. ÉLETSZERŰTLEN!
    Mi néhányan akik ismerünk vagy láttunk dolgozni tudjuk.
    Lehet, hogy most kivívom a baloldaliak haragját, de nem érdekel.
    Te tudod és nekik is rá kell jönni:
    MELLETTED ÁLLUNK!
    Azért, aki vagy, :-)
    Azért, amit eddig tettél a kerületért és a kerületben élőkért,
    Azért mert GERINCES vagy! S ezt nem jellemző politikusokra használni...
    További sok sikert és türelmet!

    VálaszTörlés
  4. Gábor csak annyit mondok hogy kitartás mint eddig meg lesz a gyümölcse :)

    VálaszTörlés
  5. is is. a betartott szót sokra értékelem. a felvázolt eshetőséget viszont kicsit másképp értelmezném. Lehet, hogy érdemes lett volna egy önálló kampányt végigvinni már tavasz óta és mérhető mennyiségű szavazójelöltet gyűjteni, hogy jobb tárgyalási pozícióba kerüljön. Szerintem elvesztegetett idő lesz a következő négy év, ha hátrébb kell megint lépni a "tettek mezejétől". Nem lehet tudni, milyen új arcok, formációk kerülnek elő, akikkel már nehezebb lesz megvívni a választási küzdelmet. Feltevések ezek mindkét oldalon.Ahogy az is, hogy csak egy emberrel lehet megverni KM-t. Megmérettetés nélkül ezt nehéz lesz cáfolni és bizonyítani is. Dk propagandistaként jól szerepel, de a nyóckernek nem erre van szüksége elsősorban, de azt hiszem ezt nem én tudom a legjobban. Tárgyaljon tovább, tisztázza a viszonyokat.

    VálaszTörlés
  6. 10 %os támogatottság? Mérettél a Szondával?:D

    VálaszTörlés
  7. Gábor, biztos, hogy ez a végeredmény, a jövő kindulási alapja? Remélem nem!
    Tárgyalj tovább! Szükség van rád, most és nem később!!! !No pasaran!

    VálaszTörlés
  8. Nem nagyon látszik a leendő váltópárt...
    http://hvg.hu/itthon/20140725_Ipsos_Szavazokat_vesztett_a_Fidesz

    VálaszTörlés
  9. Kicsit csalódott vagyok, mert úgy értelmeztem, hogy mindenképp elindulsz függetlenként DK támogatással vagy anélkül. Aztán felidéztem az írásod címét: "Velem vagy nélkülem..." és rájöttem hogy fordítva van. A DK indul mindenképp, de ezek szerint nem Veled. Sajnálom.Persze nem tudhatjuk, hogy m i ennek az oka? Te tal,án tudod hiszen beszéltél DK-s vezetőkkel.Csak éppen amit mondtak nem publikus.Mindenesetre a politika a "nagyok" játéka és mi egyszerű halandók nem tudhatjuk, mi zajlik a háttérben.Egyet tehetünk: hinnünk kell abban hogy az általunk támogatottak tisztességesen játszanak és tudják mit csinálnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aham...főleg ha a nyócban' a Komássy indul közös jelöltként..na akkor fog kibirulni a kogyogós kávé.

      Törlés
    2. Akkor a max az 20% lesz az Összefogásnak.

      Törlés
  10. A hárompárti ismételt összeborulásnál nem csak a DK-n múlik... Kár!

    VálaszTörlés
  11. egy mai infó alapján azt gondolom, hogy hallgatólagosan létrehozták a karantént a DK ellen. egyre több helyen szakadnak meg a tárgyalások és ez mindenképpen hátrányos a DK-nak is. 3200 helyen nem lehet 6-8 %-ot hozni még átlagosan sem. Tekintélyvesztésnek nézünk elébe, sajnos :( Remélem, hogy a lehető legtöbb településen össze tud állni az ellenzék.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most akkor nem a külön indulás a jó? Tuareg emellett érvelt ezerrel.

      Törlés
    2. Csak ott együtt, ahol nyerhető, ahol nem, ott külön, különben szétmállik a DK saját arca. A mai közkuti egyenes következménye annak, amiről hónapok óta pofázok.

      Törlés
  12. Ez a hárompárti összefogás hosszabb távon árt a DK-nak. Vajon mikor látják be végre?

    VálaszTörlés
  13. Ha Tuareg a bíróságon elrendezi Kocsis sorsát, akkor a választás nyilvánvaló és Gábort igazoló eredménye ismeretében, a kabát újra gombolható. Időközileg.
    Vagy tévedek?

    VálaszTörlés