2015. február 28., szombat

Az utolsó nap

Meg szokták kérdezni a médiában, meg egyébként is, hogy miből élek. Én meg válaszolni szoktam rá: mikor a vállalkozásomat a Narancsok kinyírták, eladtam a lakásomat, visszafizetni a baráti kölcsönöket, amikkel páran segítettek, és ami afölött megmaradt, azt szép takarékosan beosztottam.




Arra is rá szoktak kérdezni, hogy meddig tart ki, én meg erre is válaszolni szoktam: pontosan február 28-ig. És ha most a Kedves Olvasóm ránéz a naptárra, ez a február 28-a épp ma van, innen jön a cím: az utolsó nap. Kevéssé jószándékú kritikusaim szokták időnként sugalmazni, hogy biztos az OGYM-nek adott magánemberi támogatásokból élek, az OGYM-esek meg tudják, hogy előbb mennék vissza fogorvosnak, mint hogy hozzányúljak ahhoz, amit nem nekem címeztek. Olyannyira vigyázok erre, hogy magam a Mozgalom pénzével még csak fizikai kapcsolatba sem kerülök: normatív döntéseket hozok annak fölhasználásáról, és a konkrét vásárlásokat - sátrak, hozzávaló anyagok, fűtéshez gázpalack, ilyesmik - az ezügyben illetékes csapattagok bonyolítják. Személyi jellegű kifizetések egyáltalán nincsenek, a pénz döntő részét az infrastruktúránk fejlesztésére fordítjuk, a többit meg annak működtetésére, oszt ennyi. És bár igaz, hogy az OGYM annak idején a blogom olvasótáborából verbuválódott, de mostanra önálló erővé vált, nem is szeretném, és nem is fogom soha összekeverni a közpénzt a magánpénzzel.


Két út áll előttem: vagy fogorvoskodni megyek, vagy a blogom olvasótáborához fordulok támogatásáért. Előbbi sok pénzt jelent, de nem az én világom, azért is hagytam abba anno, rengetegen vannak, akiket a pénz boldogít, én nem tartozom közéjük. Utóbbi a járható út, független bloggerek, újságírók, filmesek nem válnak milliomossá, de legalább abból élnek, amit szívvel-lélekkel szeretnek csinálni. Beszéltem pár hirdetővel az utóbbi időben, menne a dolog, szép lóvét vágnának hozzám, csakhogy... Mindegyiknek van valami olyan kikötése, tartalmi, formai, ami a meglátásom szerint a Tuareg Blog jellegét megváltoztatná, és nem előnyére. Az egyik a stílust finomítaná, a másik bizonyos témákat nem szeretne látni, a harmadik olyan szinten rakná tele reklámokkal, hogy már magam sem ismernék rá. Én meg azt gondolom, hogy a blog pont olyan, amilyen, és az Olvasóim is azért ébrednek vele reggel, mert olyan amilyen, és nem valami kicsit, vagy nagyon más. Olyan áron pedig nem akarok kényelmes életet, hogy az alapelvek akár csak részleges föladásával járna, ha hagynám magam prostituálni, akkor értelmét vesztené a blogírás, meg egyébként is mindaz, amiért küzdök.


Úgyhogy megköszöntem a hirdetőknek, visszautasítottam a visszautasíthatatlan ajánlatokat, kösz, de nem táncolok. A függetlenségem záloga Ti vagytok, Kedves Olvasóim, úgyhogy Hozzátok fordulok: holnaptól abból élek, amit támogatásként küldötök nekem. Sok kicsi sokra megy, a terepen látjátok az igényeimet: nomád lélek vagyok, cigin és kávén kívül nincsenek pluszigényeim, a párizsi-kenyér-tej szentháromsággal elvagyok a világ végéig, nemhogy kocsim, de még karórám sincs, a mobilomat is láttátok eleget, nem egy iPhone. Na, de nem ragozom, Csillag Ádám, és az átlátszó.hu útjára lépek, olvasóim támogatásából fogok élni és írni, mert a függetlenség, a szabad gondolkodás és írás számomra az elsődleges. Blogom olvasótábora sokkal szélesebb, mint azok köre, akik az OGYM-et szokták segíteni, kérem is, hogy akik a Mozgalmat szokták támogatni, továbbra is azt tegyék. Akiknek viszont van lehetősége - de csak ha tényleg van -, azokat kérem, segítsék a munkámat, a létemet adományaikkal. Nem a saját nevemre nyitottam bankszámlát, gondolom Narancsisztánban érthető, hogy miért. A bankszámla:

Számlatulajdonos: DR NAGY KRISZTINA
Számlaszám: 11773054-00407531                    Pénznem: HUF
IBAN: HU64 1177 3054 0040 7531 0000 0000
BIC (SWIFT) Kód: OTPVHUHB

Köszönöm Nektek.









19 megjegyzés:

  1. szeva! ... nincs harag szívemben ... remélem, nem én leszek az első, aki tol, de azért igyexem ;)
    még találkozunk ... hitem és kitartásom -szálasi nélkül- töretlen ... sok szerencsét

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mintha már hallottam volna rólad...milyen kicsi a világ!

      Törlés
  2. Ha Angliaban szeretne dolgozni szóljon, segítek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen.. dolgunk van itthon.. tehát aki tud az ad, ki tud az tesz.. és ez a "szűk" idő úgy rövidíthető le, ha úgy tesszük amit tudunk és kell, hogy rövid időn belül elérhessük alapcéljainkat.. mert a túlélés ugye egyrészt személyes.. másrészt országos szintű ügy.. Ha az országost MEGOLDJUK, a másik is megoldódik.. és nemcsak egyes személyeknek..EZ A DOLGUNK..

      Törlés
    2. ..hogyan tovább Gábor,mi lesz az OGYM-vel?írj néhány sort a terveidről ,hol lehet majd téged utolérni,írni stb..jó egészséget Neked,én remélem beérik a harcod..s lesz még Szabadság,Demokrácia Magyarországon..

      Törlés
    3. Semmi változás, az OGYM megy tovább, én is ugyanúgy teszem a dolgom, mint eddig :)

      Törlés
  3. Szép napot Mindenkinek!
    Köszönöm Gábor, hogy inkább tiszta maradsz és folytatod tovább a megkezdett utadat. Szerintem ezzel nagyot nőttél mindenki szemében.
    A segítség nem fog elmaradni ebben biztos vagyok!
    Köszönjük a bizalmadat :)

    VálaszTörlés
  4. Szia Gábor, áttoltam egy kis pénzt, gondolom hétfőre odaér :)

    VálaszTörlés
  5. ... you can never change Africa but Africa you ... szó szerint: soha nem tudod megváltoztatni Afrikát, de Afrika megváltoztat téged .... ezt Frederick Forsyth írta a "Háború Kutyái"-ban .... és ez IGAZ, de csak általában ... Te TOUAREG megpróbáltad megváltoztatni - Afrika helyett - ezt a mély-fos magyar ugart a sok magyarkodó idiótával együtt .... de ez nem megy, ez magyar ugar marad a sok magyarkodó, provinciális és cselédlelkű alattvalónak vágyóval együtt .... ez a Forsyth megjegyzés első fele .... hazai vonatkozásban is IGAZ ... a második fele a Forsyth idézetnek, hiszek benne, Veled kapcsolatban sem lesz érvényes ... mert mindig lesznek tuoareg-ek, háború kutyái, szabad emberek, akik az elveikért élnek, güriznek és tudják ... SOHA nem nyerhetnek, DE mindig javíthatnak az arányokon ..... és ez a fontos .... JÓ EGÉSZSÉGET és SZERENCSÉT Touareg ... ugyanezt az elveikért szabad emberként küzdő "háború kutyáinak", akik mindig megtalálják annak a módját (wikileaks, atlatszo, stb.), hogy a szabad gondolkodásért és életért tegyenek .... HAJRÁ!!!

    VálaszTörlés
  6. Tudom,hogy a pénz nem boldogít, de jó ha van ezért én is hozzájárulok, hogy folytathasd a haza és mindnyájunk érdekében!

    VálaszTörlés
  7. Engem sem vet fel a jólét, de nagyon becsülöm amit csinálsz, ezért "beszúrom" az adatokat a "futrinka alapitvány" adatai mellé...... ;)

    VálaszTörlés
  8. Elkuldve .... hetfon lesz ott. Kosz a munkadat. Valahogy majd mindannyian kitartunk. Valamikor csak mozdul majd az istenadta nep is.

    VálaszTörlés
  9. AZ OTP. csak márc. 2-ra vállalta az átutalást.

    VálaszTörlés
  10. Na most kiderül, hogy életünket és vérünket igen, de hogy pénzt is?
    De ez így nyilvánosan nem OK Gábor! Az adóhivatal hamarosan fog jelentkezni Krisztinánál a jussáért! Ez egyéb jövedelemnek számít és a közteher 16% SZJA + 27% EHO az adóalap után. (Adóalap a bevétel 78%-a) Ez mondjuk havi 150 ezer összejötte esetén kb. -50 ezer Ft lenne. (33% összadóteher durván)
    Adómentes csak az itthon bejegyzett EGYHÁZ által nyújtott támogatás. Szóval legjobb lenne egy egyházzal összehaverkodnod és azon keresztül kapni a lovét. Lehet, hogy Iványi papáék ezért nem lehettek (még) egyház?

    VálaszTörlés
  11. Sok sikert a választásodhoz,az emberi méltóságod megőrzése mindennél fontosabb!!

    VálaszTörlés
  12. Szia Gábor!

    Valahogy nem tesz boldoggá, hogy Te is elértél ide.
    Nem jó ez így nagyon nem jó. Te tudod rólam, hogy én már régóta abban a cipőben sétálok, amit te most készülsz felhúzni. Nem kényelmes, sokszor lealázó, és nem azok aláznak le, akik adnak, hanem inkább a lelked hal bele minden segítségbe.
    Nehéz, én nem is tudok így kérni, ahogy Te vagy Ádám teszitek, valamiért így nem megy.
    Neked viszont sok sikert, és támogatóidnak köszönöm!

    Lang Alex

    VálaszTörlés