2016. augusztus 24., szerda

Telitalálat

Országos antikorrupciós aláírásgyűjtésünk kecskeméti állomásán belebotlottunk mindabba, amitől az Országunk szétrohad, és ami miatt szükségesnek tartjuk korrupció-ellenes népszavazás kiírását. Megláttuk a Maffiaállam leplezetlen arcát. Elképesztő történet következik.



Óvtak minket sokan, hogy Kecskemétre menjünk. Közismerten Fideszhatalmi bázis, csakhát mi meg úgy gondoljuk, hogy attól még nem lesz egy város sem narancssárga, ha azt épp a Rezsim birtokolja közhatalmi szinten. A mi feladatunk az egész ország mozgósítása, és annak éppúgy része Kecskemét is, mint bármelyik magyar város. Így aztán szépen beadtam demonstrációnk bejelentését, és vártam. A történet, ami valszeg szerepelni fog a tankönyvekben, mint tipikus maffiaállami sztori, innen kezdődik.


Fontos tudni, hogy a rendőrségnek 48 órája van, hogy érdemi döntést hozzon egy bejelentett demonstrációról. Megtilthatja, elutasíthatja hatáskör hiányában, vagy lehetetlen célra irányuló kezdeményezésként minősítheti, nagyjából ennyit tehet. Ha azonban ezek egyikét sem teszi meg 48 órán belül, akkor a törvény szerint további 24 várakozás után a demonstráció jogerőssé válik. Augusztus 20-án hajnali 2:37-kor jelentettem be a tüntetést, és csak augusztus 22-e délben kaptam egy telefonhívást a Kecskeméti Rendőrkapitányságról. Személyes egyeztetést kértek, mondtam, oké, de felhívtam a magasrangú rendőrtiszt figyelmét, hogy igazából már nincs miről tárgyalni, ugyanis az elutasításra rendelkezésre álló 48 óra letelt, tüntetésünk jogerős.


Dehát nem vagyok én olyan rossz srác, mint amilyennek látszom, ha lehet valamit tisztességes együttműködésben, kompromisszummal lerendezni, akkor nem akarom karddal. Úgyhogy szépen kocsiba vágtam magam, és irány Kecskemét. A helyi főrendőrrel kimentünk az általam megjelölt helyszínre, lefotózták, és az első 20 perc kemény jogi adok-kapok volt: Ő elmondta, hogy szerinte mihez van jogom, én meg azt, hogy az országban milyen a bírói gyakorlat, és óvtam attól, hogy velem akarjon jogvitába menni, merthát nekem van dögivel éles tapasztalatom, neki meg nincs. A csörték lementek, visszamentünk a Kecskeméti Kapitányságra és onnantól egész konstruktív megbeszélés kezdődött.


Közölte, hogy nem emelnek kifogást a rendezvényünk ellen, és az éppen a Hírös Hét Fesztivált tartó cég is beleegyezik ottlétünkbe, ha egyébként a működési területükbe nem viszünk politikai témát. Mivel eleve figyelembe vettem a rendezvény jogos érdekeit, és annak határán kívül jelöltem helyszínt, így könnyen adtam a szavam erre. E témában tudnivaló, hogy bármilyen közterületi rendezvény helyszínén lehet politikai demonstrációt tartani, ha a felépítmények között ütközés nincs, megvívtam ezzel kapcsolatban a Parlament előtti Kossuth téren, Zalaegerszegen, Pécsen pár csatát. A rendőrség, mint elsőfokú hatóság gyülekezési kérdésekben, mérlegeli az eltérő érdekeket, és azokat összehangolja, és mivel épp ez zajlott a jegyzőkönyvezett tárgyaláson, ezért aztán partner is voltam benne.


Volt azért egy meglepő motívum. A Főrendőr közölte, hogy az Országos Rendőrfőkapitánysággal egyeztet folyamatosan, nemcsak a Hírös Hét Fesztivál rendezőjével. Ez azért több mint szokatlan, az ORFK-nak ugyanis nulla hatásköre van gyülekezési kérdésekben, dehát legyen: nem oszt, nem szoroz. Gondoltam én akkor. Be is fejeztük a tárgyalást, a jegyzőkönyvet aláírtuk, időközben bejött a tárgyalóba Kecskemét Rendőrkapitánya is, Ő pedig a rendezvényünk bejelentéséről szóló igazolást írta alá, és adta át nekem. Oké, végeztünk, mehet a dolog, irány a kocsi, vissza Budapestre. Elszívtam még egy cigit, és becsörgött a telefonom: a Főrendőr hívott, ugyanmenjekmárvissza, van még valami, amit az ORFK szeretne jegyzőkönyvbe foglalni.


Na, az ilyen azért már bűzlik, no, de ha már úgyis itt vagyunk, akkor járjunk a végére. Visszamentem, ahol egy kész jegyzőkönyvet toltak elém. Abban az szerepelt, hogy a rendőrség kijelenti: nekik semmi hatáskörük a tüntetési helyszínre vonatkozóan, mert az magánterület, amit a Hírös Lovassport Kft. használ. Ühüm. Persze ilyen NINCS. Közterület nem válik attól magánterületté, ha valakinek használatba adják, a gyülekezési jogról pedig hatóságként kell a rendőrségnek döntenie, akár akarja, akár nem. Ráadásul ha a rendőrség ki akarja jelenteni, hogy nincs hatásköre, azt szintén a lehető legrövidebb időn belül kell megtennie, dehát ennek lehetősége már napokkal azelőtt lezárult.


Megkérdeztem a Főrendőrt: érinti-e mindez a korábban megkötött alkut? Beengednek-e a fesztivál szervezői a tüntetési helyszínre? Mondta, hogy igen, ez pusztán formalitás. Na, legyünk hiperkonstruktívak, aláírtam, hogy tudomásul vettem a közlést, és akkor haladjunk. Csakhát augusztus 23-án, tüntetésünk megkezdésekor beköszönt a valóság. A fesztivál főigazgatója biztonsági őrökkel megtámogatva megtiltotta, hogy a rendezvény területére lépjünk. Figyelmeztettem, hogy épp megsért egy megállapodást, meg pár törvényt, de azt a választ kaptam: áll elébe. Okés, tömegverekedést nem fogok kezdeményezni, visszahúzódtunk a cuccunkkal együtt, és hívtam a Főrendőrt. Ő éppen szabadságra ment, de az éppen illetékes rendőrnek szólt, én meg bementem a Kecskeméti Kapitányságra.


Tájékoztattam a friss illetékest, hogy nem tudunk élni gyülekezési jogunkkal, kérem az intézkedésüket. Leültünk, mondta, szól a felettesének. Be is robbant nagy indulattal egy addig nem látott alezredes, aki közölte velem, hogy vagy tegyek büntetőfeljelentést a panaszirodán, vagy írásban, vagy húzzak a picsába. Ühüm. Mondtam neki, hogy nem feljelentést tenni jöttem, hanem tisztázni: biztosítja-e a rendőrség gyülekezési jogunkat a céggel szemben, avagy nem. Az ales totál ki volt készülve, valami nagy érdekbe bontottam bele, szinte üvöltve elismételte, hogy vagy menjek a panaszirodára büntetőfeljelentést tenni, vagy tegyek írásban, vagy húzzak a csába. Hát, hülyékkel nem vitatkozom, még akkor sem, ha láthatóan csak annak tettetik magukat, úgyhogy közöltem vele: ebből bírósági ügy lesz, oszt kezitcsókolom.


Na, itt tartunk most. Kiderült, hogy Kecskeméten a Hírös Lovassport Kft. az úr. Nem az önkormányzat - róluk csak érintőlegesen volt szó, erőlködtek kicsit, hogy osszunk nekik is lapot, de ezt lepöccintettem, és rendőrék is leszarták a továbbiakban. De nem is a rendőrség. Vajon kik állhatnak egy olyan cég mögött, amelyiknek védelmében az Országos Rendőrfőkapitányság avatkozik be a megbeszélésekbe, amelyik lazán letojhatja a törvényeket, felrúghat megállapodásokat, és amelyikkel szemben a rendőrség nem mer fellépni? Navajon? Ez persze álkérdés volt részemről. Nyilvánvaló, hogy fidesznyik megacégbe botlottunk, tessenek megnézni a Gugliban a hasonnevű vállalkozásokat, összenézni a címeiket, profiljukat, miegymás.


Aztán tessenek beütni a cég nevét a cégnyilvántartóba: Hírös Lovassport Kft. Esetleg így: Hírös Lovas Sport Kft. Na? NINCS ilyen cég. A rendőrség egy olyan cég érdekeit védi a gyülekezési joggal, és az azt jogerősen gyakorlókkal szemben, amelyik nem is létezik. Vagyhát létezik, az biztos, mert tényleg méretes fesztivál zajlik Kecskeméten. Meg még ezer dolog, amiről nyilván nem tudunk. Kecskemét város valódi urát úgy hívják: Hírös Lovassport Kft. Tárgyaltam ugyan a fesztivál főigazgatójával, dehát ismerjük a Fideszmaffiát: tele vannak strómanokkal, hogy az igazi tulajdonosok rejtve maradhassanak. Most a csapattal Kecskeméten maradtunk, és a blog felrakása után megindítom a bírósági eljárást a rendőrség döntése ellen. A felülvizsgálati kérelmet képernyőmentéseken berakom fényképként, tessenek elolvasni. Aztán lássuk, van-e még maradéka a jogállamnak. Három napon belül a bíróságnak döntést kell hoznia. Megvárjuk Kecskeméten. Addig meg körülszaglászunk, hátha megtudjuk: ki is Kecskemét fesztiválnak álcázott valódi Keresztapukája.

Nem térünk ki sosem a harc elől.


5 megjegyzés:

  1. Ne lepődjél majd meg, ha egy kiskorú nevén találod meg a céget, akit Ügyvéd képvisel és a személyiségi joga alpján nem nevezhet meg.

    VálaszTörlés
  2. Hírös Sport Nonprofit Kft. Telefon, Fax.: 76/500-320 (240 mellék), 76/418-910. E-mail cím: lovas.ildiko@hiros-sport.hu. Krilovné Bekő Mária. Beosztás: ...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akár lehet ez is, vgay bármi más, ugyanis a rendőrségi jegyzőkönyv nem ezt a céget tartalmazza, az meg hivatalos irat volna, vagymi. :)

      Törlés
  3. Ezeknek nem számít a Demokrácia! :( Szólásszabadság! Megszűnt Magyarországon létezni! :(

    VálaszTörlés
  4. A belügyminiszter által régóta építgetett hűbéres rendőrség magatartásán aligha, ellenben a posztíró kitartásán és "szakértelmén" inkább van csodál(koz)ni való.
    Kis szegek ezek a NER koporsójába.
    Sok sikert és Baracskamentességet kívánok a szegeléshez!

    VálaszTörlés