2014. május 20., kedd

És Te melyik vonatra szállsz?

Nakérem, mivel az Áprilisi Tréfa elég kiütősre sikerült, így aztán jó messzire kell eljutnunk 2018-ig, hogy a Narancsbirodalmat le tudjuk majd zúzni. Mert a messzi távolban sem látszik lakott település, pedighát majd emberek százezreinek, millióinak kell gyors és kényelmes utazást biztosítanunk, ha velük együtt akarunk célba érni. Mert perszehogy csak úgy lehet.




Nézzük is akkor, milyen közlekedési eszközeink vannak itt az eléggé lebombázott vasútállomáson. A legközelebb a peronhoz egy régi jó Szergej dízelmozdonnyal ott álldogál a szerelvény. Kényelmi okokból szállnak föl rá az emberek, ez van a legközelebb, meg ez a megszokott. Hát, nem egy Hokkaido Expressz, az tuti, kicsit szaglik, meg a fűtés is régen elszállt már. Azt mesélik a tapasztaltak, hogy a kallerek is gyakran saját zsebre szedik a jegybevételt, meg igazából a mozdony motorját is inkább már lóvontatásra kéne cserélni, ha gyorsulni akarunk vele. Na mindegy, szálljunk föl erre, aztán menjünk előre a mozdonyvezetőhöz, kérdezzük meg Tőle, hogy merre is megyünk.

Na, hát végigsétáltam a szerelvényen, tényleg olyan mint aminek leírták, meghát van erről személyes tapasztalatom is dögivel, nem javult a szolgáltatás minősége, sőt. Itt a mozdony, csak az a baj, hogy nehéz lesz eljutni a vezető kabinjába, mert nagy a tolongás. Mintha mindenki mozdonyvezető akarna lenni, nem tűnik ez egy biztonságos útnak, hallottunk már korábbi kisiklásokról is. De mindegy, azért csak tudakoljuk meg ezektől a tolakodóktól a folyosón, hogy merre is lesz a menet. Merthát végsősoron az ember azért száll vonatra, hogy eljusson valahová, nemde, nem pedig azért, hogy az állomáson maradjon szélvédett helyen. Hát, ez nem jött be, mindegyik mást mond, de az igazán furcsa az, hogy konkrét úticélt meg egyik sem. Azt mondják, javítják majd a fűtést, lecserélik a kalauzokat, átfestik a mozdonyt, meg ilyesmi. Nem Srácok, ez nem az én vonatom, inkább legyen kényelmetlen, de jusson el valahova, én azt szeretem.


Úgyhogy leszállás a másik oldalon, nézzük a következőt. Hmmm. Jól kezdődik, jócsaj a stewardess, meg kaller helyett is egy magas, vékonykeretes szemüvegű intelligens formájú recepciós van. Na, szóval indulásnak jó a díszlet, meg kell hagyni. Kicsit ugyan rövid a szerelvény, kevésnek tűnik a hely egy nagy és tömeges utazáshoz, de annyi előnye van, hogy nem kell fölszállni rá, meg is lehet kerülni egy sétával, és közben megkukkolom az utasközönséget a peronról. Maga a vonat egész jól néz ki, modern, ha nem is mágnesvasút, de azért felüdülés az előző szerelvényhez képest. Csak ahogy így sétálok mellette, nem igazán vannak rajta emberek. Aki meg van, az tök ismeretlen, ami nem baj, csakhogy olyanokat sem látok odafönn ülni, akikkel szívesen mentem régebben is együtt hosszú utazásokra. Úgy hírlik egyébként, hogy a mozdonyvezető korábban repülőpilóta volt, és tehetséges is, de épp ezért kicsit elszáll néha, pedighát a vasúti az kötöttpályás közlekedés, nem lehet ide-oda repkedni, ugye. Meghát az is hírlik, hogy igazából nem is az exrepülős vezeti a szerelvényt, hanem egy olyan buszsofőr, aki már belezuhant párszor a szakadékba, minden utasával együtt.


Szóval fene tudja. Olyan semilyen ez a vonat, kicsit jó, kicsit rossz, de én speciel azt szeretem, ha robog a szerelvény, nem csak pifeg-pöfög. Hagyjuk is, úgyis megkerültem már, nézzük ezt a harmadik vasfogatot. Hehe. Ezt a pasit a mozdonyban ismerem. Nem pöcsöl, ha húzni kell a gyorsítókart, akkor húzza, mesélik, hogy annak idején olyannyira húzta, hogy egy korábbi vonatán pár vezető kaller leakasztotta csendben a mozdonyáról a kocsikat. Na mondjuk ilyesmi előfordul, a kallerek cserélhetők és úgy hírlik le is cserélték Őket. Jó kis V43-as villanymozdony, kicsit ütöttkopott, de olyan mint a ruszki T72-es tank: mindenen átmegy, ha át kell menni. A kocsik egy része régi, egy része új, de legalább mindegyik rendesen karban van tartva, és a szaga alapján is tisztának tűnik a dolog. Na, ahogy látom, itt viszont van egykét olyan arc, akikkel szívesen megyek egy irányba, helyes. Fölszállok, megnézem magamnak az utasokat.

Hehe, tökjó a hangulat. Elég veszélyes út lesz, az biztos, de ezek az utasok olyannak tűnnek, mintha el is akarnának valahová jutni. Nem, nemcsak a szomszéd faluig. Ráadásul olyannak tűnnek, mint akik mind ugyanoda akarnak eljutni, nem akar senki leszállni útközben, és szívesen hagynak helyet a fölszállóknak is. Ismerik a mondást: sok jó ember kis helyen is elfér. Leülök kicsit, van még vendégszék is, meg biciklitároló is, úgy tűnik fölkészültek a jövendő fölszállók fogadására. Európáról beszélnek, lám, de azt mondják, hogy ahhoz előbb be kell majd menni a Narancsbirodalom szívébe, és megrohamozni a hadállásaikat, ehhez kell a vonat. Tiszta páncélvonat fíling, azt már gyerekkoromban is bírtam. Najó, ha a Narancsokon keresztül akarnak gázolni, úgy menni Európába, nem valami kényelmes kerülőúton, akkor megér egy kísérletet, maradok ezen a vonaton, mehetünk. Na nézzük, mi is van a táblájára írva...

Demokratikus Koalíció.


32 megjegyzés:

  1. OKOSAN , DE HANGOSAN , EURÓPÁBAN IS !!!

    VálaszTörlés
  2. Nem unalmas egy hosszabb úthoz, ezért velük utazok!

    VálaszTörlés
  3. jóreggelt kívánok!kellemesen szellemes bejegyzést írtál, sikeresen kinyilt a szemem, jó ébredés volt :-)

    VálaszTörlés
  4. Ezen a vonaton utaztam és utazom a DK-val Kigyósi Moni DK tag. Jó volt olvasni, felvidított szellemisége. :-)

    VálaszTörlés
  5. Ennyi és teli találat ismét gratula :)

    VálaszTörlés
  6. OK, felszállok. :)

    VálaszTörlés
  7. Gabriella Pásztorné
    Gábor! Vegyük figyelembe, hogy mellettünk szélsebesen közlekedik egy másik vonat, a vezetője meg 2017-ben KE akar lenni! Nagyon gyorsan fel kell zárkózni a sebességhez, mert különben ott kapunk vágányzárat, ahol nem is képzeljük.Addig már csak 3 év! Vagy átszállunk egy alternatív jobban gyorsuló szerelvényre,és a másik elé sarut lökdösünk,(van elég mocskos ügyük) vagy nincs többé demokrácia!
    Már most nincs idő arra,hogy lassú víz partot mos politikát folytassanak a demokraták, mert törvényekkel el fogják lehetetleníteni,és nekünk akkor lőttek!
    Nem képzelgés sajnos!

    VálaszTörlés
  8. ezek szerint egy vonaton utazunk...:)

    VálaszTörlés
  9. Mosolygós jó reggelt! Igen sokan akarnak majd ezen a vonaton utazni, még éretlenek kell egy kis idő míg megérnek. Veletek tartok az úton. :) :)

    VálaszTörlés
  10. Jó írás, mint mindíg. A hasonlatok találóak és ülnek is az egyes pártokra. Én is ezen a vonaton utazom. Arra viszont, amire Gabriella figyelmeztet bennünket, oda kell figyelni és a szükséges lépéseket meg kell tenni! Az kevés, hogy nácikkal nem tárgyalunk!

    VálaszTörlés
  11. Tegnap néztem a Hujber Ferivel készült interjút és igen meglepőt mondott a végén: azt mondta, hogy 7 éven belül politikus szeretne lenni, nem azért hogy bekerüljön a történelem könyvbe, nem is azért hogy sok pénzt keressen, hanem azért mert szerinte ez a legszebb feladat a világon. Szolgálni az embereket. Szerinte a politikusoknak egyáltalán nem kellene adni fizetést! érezzék megtiszteltetésnek hogy szolgálhatják a népet, a hazát. lehet nagy szavak, de igaza van neki. de nagyot változna a világ ha ez bekövetkezne! Ismerünk két embert aki ezt már megtette, úgy hívják őket,hogy Gyurcsány Ferenc és Bajnai Gordon. Úgyhogy tán nem reménytelen...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha szabad:
      Engem zavar(-t) ha a "pasi" nem pöcsölése miatt leakasztható néhány vagon, miként az is ha a "pilóta" helyett a "buszsofőr" vezet. Annak viszont örülök, hogy majoranna együtt említettél --példaként(?)-- két nevet. Sajnálnám ha előbb utóbb nem csiszolódnának össze és nem látnák be, hogy két szerelvényre több utas fér és két mozdony azt is el tudja húzni.
      A Hujber féle gondolat egyiktől sem áll távol, és ez akár a közös nevező is lehetne.

      Törlés
    2. heltai Zsuzsanna2014. május 21. 12:13

      ÉS CSAK 2 ILYEN EMBERÜNK VAN 25 ÉV ALATT !!! MEG KELLENE ŐKET BECSÜLNI!

      Törlés
  12. Pár szerelvényt kihagytál Gábor :-)

    Egyszer van itt egy mágnesvasút kinézetű, áramvonalas 2/3 részt diesel, 1/3 részt lóvontatású, az egyes vágányon pöffeszkedő masina. Maga a szerelvény 1/3 része luxus Pullman kocsikból áll. 2/3 része pedig marha vagonokból. Felszállnék körbenézni a luxusrészre, de nem engednek fel, ide csak külön meghívóval lehet bekerülni, igaz nem is vonz a dolog, mert akik ott ülnek, hidegek, ridegek, taszítanak és a látványuk sem túl biztató a magnyúlt nyelvükkel. A marhavagonoknál nagy a tülekedés, mert senkit nem engednek felszállni, hogy a peronon lévő tömeg nagyobbnak tűnjön. Az utasok úgy néznek ki, mint bárki más csak narancshályog van a szemükön és ez elég riasztó, mintha egy olcsó zombifilm statisztái lennének.
    A kettes vágányon, minden nagyon rendezett, mintha a mitológiai csodaszarvas és a télapó szánjának és szarvasainak groteszk kavalkádja lenne a szerelvény. Elöl a mozdony helyén szarvasok állnak , őket éppen Krisztus nevében egy sámándobos, iszlám pap áldja meg. A szerelvények tereptarkán sorakoznak a szarvasok mögött, tiszták, rendezettek katonásak.
    Az utasok pedig fehér ingben, fekete mellényben, illetve tokától - bokáig Bocskaiban feszülnek, lobognak a zászlók, a szemek, és csak a Jó isten tudja merre megy ez a vonat, valószínűleg a
    pusztulásba..

    Üdv Alex

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fantasztikusan leírtad azt, ami kétségtelenül a képbe tartozik! Igy mégjobban érthető, miért kell arra a vonatra szállni, amielyikkel Gábor is utazni fog!!!

      Törlés
  13. Ma reggel : postaláda a tegnapi posta, lusta voltam lemenni . Három levelet találtam benne 2. nekem 1. a feleségemnek . Feladó : Demokratikus Koalíció . Ezzel a rengeteg eszemmel megfejtettem , nekem azért kettőt küldtek mert nyilvántartott szimpatizáns vagyok és aláírtam , és írattam még sok emberrel az ajánló ívet . Alig tudtam az asszonyt megvigasztalni elmondani neki miért a diszkrimináció , hogy nekem kettő , neki meg csak egy . Amúgy teljesen felesleges volt küldeni mind a hármat, amíg úgy játszik a zenekar addig nekem nem kell levelet küldeni , hogy elmenjek a koncertre .
    Üdv : mindenkinek .
    panelproli

    VálaszTörlés
  14. Gábor ez ismét egy nagyon jó írás volt. Én is erre a vonatra szálltam fel. Lehet hogy találkozni is fogunk.

    VálaszTörlés
  15. heltai Zsuzsanna2014. május 21. 12:07

    Kösz Gábor! Ez k..va jó! Finomabban: szenzációs és tetszik! Ezen a 3.szerelvényen csupa céltudatos, őszinte, barátságos embert találtam eddig, már 2 és fél éve ezen utazom! DE több utas kellene sokkal! ÉS SÜRGET AZ IDŐ, MERT A MAFFIAFŐNÖK ÖRÖKÖS KÖZT. ELNÖK AKAR LENNI!!!!

    VálaszTörlés
  16. Láttalak Tuareg a vonaton,a fejfedőd feltűnő volt,csak a tömegben nem tudtam oda menni hozzád. :-) Egy irányba megyünk,de jóóóóó. :-D

    VálaszTörlés
  17. Sok levelet kapott NÉVTELEN-nek:
    Nem tökéletes a DK adatbázisa, hatalmas pénz kellene egy jól működő informatikai rendszerre - most ez van :(
    Valószínűleg azért kaptál 2 levelet, mert aláírtál pl. nem is egy helyen, vagy közben tag lettél, avagy nem tudom...
    Az aláírásokat arra gyűjtöttük, hogy legyen egy olyan " törzsközönségünk", akikre számíthatunk és akik számíthatnak ránk. Megkérdezhetné bármelyik aláírónk, hogy mi a fenének írattunk vele alá, ha többé hozzájuk sem szólunk. ??? - na, hát ezért !
    Üdv: Várkonyi András

    VálaszTörlés
  18. Plágium.
    http://www.youtube.com/watch?v=KaoIVjEP0iM
    http://lyricstranslate.com/hu/destinazione-paradiso-v%C3%A9g%C3%A1llom%C3%A1s-pardicsom.html
    sverde

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ki sem néztem belőled. Attól még az. sverde

      Törlés
    2. A plágiumhoz az kéne, hogy az ember ismerje azt, amiből lop...

      Törlés
    3. Válaszolni is kár, ha nincs valóság alapja. Minek cáfolni azt, ami NINCS? sverde

      Törlés
    4. Hamis állításokra így szoktam reagálni, puszta rutin...

      Törlés
  19. (Y)
    Én nem tudok felszállni a vonatra (külföldről nehéz lenne) de
    TELJES GŐZZEL TOLOM, már egy jó ideje!

    VálaszTörlés
  20. Nagyon tetszett az irásod.A vonatra megvettem a jegyem-remélem a célt elérem -az utazokozonséget már félig ismerem egyenlore azonban utcaszolgálaton teljesitek-mert akik ezt a tipust látni szeretnék láttatni kell--

    VálaszTörlés
  21. Volt egy mondoka gyerekkoromban amikor apukámmal felfelé mentunk a Csaba lépcson : figyelj kislányom most megy a vonat :Isten segits Isten segits -ha segit is ha nem is elbirom én magam is------------igy lesz

    VálaszTörlés
  22. A DK : utazom mert csak az az egy helyes út van nincs több .Legtisztább és őszinte párt Irány az Európai Unióválasztás a Nyolcas!

    VálaszTörlés
  23. Kedves Várkonyi András !
    Te is ugyan úgy nem figyelsz , legalább is az én írásomra nem fordítottál elég figyelmet . Én nem írogattam összevissza alá . Személyesen gyűjtöttem az aláírásokat a DK-nak , természetesen alá is írtam . Megtisztelve érzem magam ,hogy kiérdemeltem a személyes megszólítást . Csak a 8.-as .
    Üdv : Kovács István

    VálaszTörlés