Az elmúlt napokban több cikkben is egy elvi kérdést feszegettem, mely a DK hitelességének megőrzése szempontjából kulcsfontosságú, és nagyjából ennyi: képes lesz-e a DK megmaradni az egyetlen magyar pártnak, mely vizet prédikál, és nem iszik bort?
Elvi kérdések tisztázása közben elkerülhetetlenek a személyes konfliktusok is, melyeket épp ezért minden esetben bevállalok: morális kérdésekben való állásfoglalás nem függhet attól, hogy az érintett személyt Kocsis Máténak, Fodor Gábornak, Komássy Ákosnak, Schiffer Andrásnak, vagy épp Tölgyes Péternek hívják. Őket nevesítem, mert dokumentált oknyomozói tevékenységemben eddig Ők játszották a főszerepet, nyilván különböző súllyal, de egyvalamiben közösek: alapvető erkölcsi értekeket nem vettek és vesznek figyelembe tevékenységük során. Mindahányukkal ki is alakult a várható konfliktus, melynek részeként létező hatalmi forrásaikat fölhasználva velem szemben 47 feljelentést tettek, házkutatást tartottak nálam, országos médiában több esetben lejárató cikkeket írattak, és minden egyéb, ami szokványos egy banánköztársaságban. És megfélemlítő, lejárató célzatú tevékenységük soha nem vezetett eredményre: ha az ember vállalja, hogy elvekért küzd, akkor ez benne van a pakliban, és ha már nekiindulok, akkor bizony mindegyik ügyön végig is megyek.
A közismert főszereplőkkel szembeni tevékenységemet Olvasóim ismerik, azok rengeteg cikkben öltöttek testet, Kocsis Máté esetében pedig egy védhetetlen bizonyítottságú hamistanúzási feljelentést is tettem a Főügyészségen, mely eljárás folyamatban is van. Utolsó szereplőm, Tölgyes Péter viszonylag friss, és épp azért kerül képbe, mert a DK tagjaként, és egy a Demokratikus Koalíció nevét viselő nagylétszámú fészbuk csoport Adminisztrátoraként elvtelen gyakorlatot folytat, mely a DK nyilvánosan vállalt alapértékeivel szembemegy. Független bloggerként pedig nem teszek különbséget aközött, hogy milyen színekben mutat valaki taszító viselkedést, a cselekedeteket önmagukban ítélem meg, részrehajlás nélkül. Mivel éppen ily tevékenységem során számomra megszokott, hogy hamis információkat tartalmazó, többnyire fű alatt zajló lejárató kampányokat indítanak ellenem, ezért pont azt teszem, amit más esetekben: a leglényegesebb állításokat cáfolom, tényekkel, és a többit az Olvasó értékítéletére bízom.
A Tölgyes Péter által szervezett lejárató kampány velem kapcsolatos két legfontosabb állítása ennyi:
1. A Demokratikus Koalíciót nem elvből, hanem érdekből támogatom saját politikai pályám elősegítése érdekében, és ezzel összefüggésben
2. Nyolckeres polgármesteri "ambícióim" érdekében váltam támogatóvá, hogy a DK "hátán" nyerjem meg az önkormányzati választást.
Mi sem könnyebb mint e két állítást tételesen cáfolni. Mivel közírói munkásságom immár két éve tart, ezért elég a múltból néhány írásomat beidézni, hogy az állítások hazug volta bebizonyosodjon. Első beidézett írásom múltév augusztusában keletkezett. Akkor, mikor épp az MSZP és az Együtt a DK-t kizárva folytatta az Összefogással kapcsolatos tárgyalásokat. A magyar sajtó írott és elektronikus része épp az akkor még 1%-on álló DK-t temette, egyedül voltam a jó olvasottságú bloggerek közül, aki egyértelműen Gyurcsány és a DK mellett tettem le a voksot. Mint mondtam, a DK épp a nyilvánosság által halálra ítéltetett és közvéleménykutatási eredményei 1%-on voltak. Nos, marhanagy karrierizmus lehetett részemről a teljes ellenszéllel szembemenni, hogy egy 1%-os párt mellett kiálljak...
Íme, az akkori cikkek közül kettő, egyben átvéve eredeti helyéről akkori blogomról, a Tuholep a fáraó c. blogról.
Íme, az akkori cikkek közül kettő, egyben átvéve eredeti helyéről akkori blogomról, a Tuholep a fáraó c. blogról.
2013.08.26. 04:00
284. A Feri
Címkék: választás mszp gyurcsány ferenc bajnai gordon mesterházy attila SZDSZ
A Feri, az olyan, mint én. Vagyishát inkább én vagyok olyan, mint Ő, hogy tartsuk a csípéssorrendet. Vagy imádják, vagy rühellik, de valami mindig van Vele.
A Feri az olyan megosztó. Meg olyan túlmozgásos. Meg röviden, velősen fogalmaz, mert őszinte. Utálói szerint vagy túlságosan is az, vagy épp hogy egyáltalán nem. Vagy valami, merthát valaminek lennie kell, ha a Feri van a porondon, mert a Feri az Valaki, akihez viszonyulni kell. Merolyan.
Feri-fan voltam, vagyok és maradok, mindegy épp kik árulják el, épp hány százalékon van. Majdnem kizártak miatta Fodorék az SZDSZ-ből, mikor a Népszavában írtam a viharos nyílt levelet az Ügyében, de csak majdnem.
2006-ban az SZDSZ Erzsébet téri sátrában, az országgyűlési választás éjszakáján az akkor még meglévő liberálisok épp ünnepeltek. És megjött Feri. És akkora ováció volt, hogy a sátor intaktsága erősen veszélyeztetve lett. És zúgott a "Táncolj Feri, táncolj Feri'". Az én kisstílű pártvezéreim Kunczéval az élen azért rögtön helyre is akarták tenni a lázadó libsiket, úgyhogy benyögték a mikrofonba, hogy héj, azért ez itt az SZDSZ Sátra, álljunk már le a nagy Ferizéssel. Csakhát ott mindenki tudta, hogy bizony azokat a választásokat a Feri nyerte meg. Egyedül.
A Feri az olyan megosztó. Meg olyan túlmozgásos. Meg röviden, velősen fogalmaz, mert őszinte. Utálói szerint vagy túlságosan is az, vagy épp hogy egyáltalán nem. Vagy valami, merthát valaminek lennie kell, ha a Feri van a porondon, mert a Feri az Valaki, akihez viszonyulni kell. Merolyan.
Feri-fan voltam, vagyok és maradok, mindegy épp kik árulják el, épp hány százalékon van. Majdnem kizártak miatta Fodorék az SZDSZ-ből, mikor a Népszavában írtam a viharos nyílt levelet az Ügyében, de csak majdnem.
2006-ban az SZDSZ Erzsébet téri sátrában, az országgyűlési választás éjszakáján az akkor még meglévő liberálisok épp ünnepeltek. És megjött Feri. És akkora ováció volt, hogy a sátor intaktsága erősen veszélyeztetve lett. És zúgott a "Táncolj Feri, táncolj Feri'". Az én kisstílű pártvezéreim Kunczéval az élen azért rögtön helyre is akarták tenni a lázadó libsiket, úgyhogy benyögték a mikrofonba, hogy héj, azért ez itt az SZDSZ Sátra, álljunk már le a nagy Ferizéssel. Csakhát ott mindenki tudta, hogy bizony azokat a választásokat a Feri nyerte meg. Egyedül.
MSZP, SZDSZ, kalap szart nem ért nélküle. Másfél évig évig húzta maga után a két megfáradt, kiégett hadat, és végül győzelemre vitte Őket. Asszem egyébként kár volt, mert ezzel csak meghosszabbította a Szarháziak továbbélését, de akkor is: megnyerte a megnyerhetetlent. Aztán persze elárulták. A saját párttársai. A saját miniszterei. Akik a széküket Neki köszönhették. A Puchlaci, meg a Kispeta, meg a Szilykatyusa, meg a Szekibácsi. Lehallgatták Őszödön és szaladtak a Lajoshoz - ugye nem kell a vezetéknevet hozzátennem - hogy nesze, elkaptuk.
Szaros anyagi érdekekből persze, mint rendesen. Merthát Gyurcsány tisztességes ember. És nem akart haveri közbeszerzéseket, meg autópályaépítéseket tripla áron. És ez meg rontotta az összpárti biznict. Aztán meg persze, mivel azt túlélte, a Fodort használták, hogy valahogy az SZDSZ farvizén kidobják, ha maguktól nem sikerül. Ugyanazok, persze. Ja egyébként ezek még mindig ugyanazok, akik találtak egy Senkiházy-t, hogy előre tolva mögé ülhessenek, és húzogathassák a szálakat.
Szóval Ferit saját pártja, az MSZP, kikészítette. Meghálálta Neki a Csodát. A lehetetlenből való választási győzelmet. De a Feri olyan mint én. Vagyis hát ezt már tisztáztuk, én vagyok olyan, mint a Feri. Kurvára hosszútávfutó. Soha nem hátrál, nem ijed meg, csak mondja, és teszi, és megy. Ha épp egyedül, akkor egyedül. Mert a sok tehetetlen szarakodás végére úgyis kiderül, hogy csak egy legény van talpon a vidéken. A Feri.
Szóval azt mondom én Neked Feri. Hívd föl a Gordont. Hajtsátok most már el végleg a Senkiházy-t a Gerontokaréjával együtt. Menjetek Ti Együtt. Szerintem simán elveritek külön indulva az MSZP-t, oszt akkor eltűnnek végre. Orbán már nyert, kár megmenteni a rothadt szegfűt.
Itt az idő. Táncolj Feri.
Ja, Gyurcsányról beszélek.
Szaros anyagi érdekekből persze, mint rendesen. Merthát Gyurcsány tisztességes ember. És nem akart haveri közbeszerzéseket, meg autópályaépítéseket tripla áron. És ez meg rontotta az összpárti biznict. Aztán meg persze, mivel azt túlélte, a Fodort használták, hogy valahogy az SZDSZ farvizén kidobják, ha maguktól nem sikerül. Ugyanazok, persze. Ja egyébként ezek még mindig ugyanazok, akik találtak egy Senkiházy-t, hogy előre tolva mögé ülhessenek, és húzogathassák a szálakat.
Szóval Ferit saját pártja, az MSZP, kikészítette. Meghálálta Neki a Csodát. A lehetetlenből való választási győzelmet. De a Feri olyan mint én. Vagyis hát ezt már tisztáztuk, én vagyok olyan, mint a Feri. Kurvára hosszútávfutó. Soha nem hátrál, nem ijed meg, csak mondja, és teszi, és megy. Ha épp egyedül, akkor egyedül. Mert a sok tehetetlen szarakodás végére úgyis kiderül, hogy csak egy legény van talpon a vidéken. A Feri.
Szóval azt mondom én Neked Feri. Hívd föl a Gordont. Hajtsátok most már el végleg a Senkiházy-t a Gerontokaréjával együtt. Menjetek Ti Együtt. Szerintem simán elveritek külön indulva az MSZP-t, oszt akkor eltűnnek végre. Orbán már nyert, kár megmenteni a rothadt szegfűt.
Itt az idő. Táncolj Feri.
Ja, Gyurcsányról beszélek.
szabogabor 2013-08-26
2013.09.11. 11:13
297. A Legkisebb Királyfi
Címkék: választás gyurcsány ferenc bajnai gordon ellenzék mesterházy attila
Ehhh, ezek a Hülyék - szerintem tegnap óta balos meg libsi blogokon, honlapokon nem kell kifejteni kikre gondolok -, ezek semmit se tudnak a Néplélekről. Pedig a Magyar az egy fura fajta ám. Nettó érzelmi lény, kis racionális mázzal, a hétköznapjaiban sok kis megalkuvással. De mindenkinél jobban szereti a Meséket.
Csodavár. Meg romantikus filmeket néz, meg olyan füzeteket olvas. Hősöket keres magának, ha már a saját életében nem mer azzá válni.
Éshát a Magyar Népmesék - azokon nőttem föl, rongyosra olvasva a 77 magyar népmesét - csaknem mind a Legkisebb Királyfiról szólnak. Mert végül az győzi le mindig a Sárkányt. Övé lesz a Királylány, de még fontosabb, hogy a Fele Királyság is. Néha fordítva, de ezek már a bonyolultabb történetek.
Éshát a Magyar Népmesék - azokon nőttem föl, rongyosra olvasva a 77 magyar népmesét - csaknem mind a Legkisebb Királyfiról szólnak. Mert végül az győzi le mindig a Sárkányt. Övé lesz a Királylány, de még fontosabb, hogy a Fele Királyság is. Néha fordítva, de ezek már a bonyolultabb történetek.
Szóval Ezek a Hülyék - najó, gyengébbek kedvéért, az Atygordon Páros - ezek épp most csinálnak Mesehőst a Feriből. A Legkisebb Királyfit föltámasztották. Mert kisemmizték az örökségből a Bátyjai. És ez a Legkisebb Királyfi, ez nem ismeretlen. Volt már Ő Mesehős. Nem kicsit, nagyon. És legyőzte a Sárkányt. Pedighát mikor nekiindult annak idején, akkor elég esélytelennek tűnt. De aztán legyőzte.
Csakhát megint itt a Sárkány, több fejjel, mint valaha, és a Nagyobbik Bátyók meg nem mernek szembeszállni vele. Persze mondogatják, hogy majd egyszer, tutira, dehát a valódi tetteik épp a Sárkány Uralmát erősítik. Na ilyenkor jön a Legkisebb Királyfi. A kisemmi- zett, a megalázott, az elárult. És nekiindul. És a Magyar Lélek meg újra átélhet egy Mesét.
Várva várt Legkisebb Királyfija nem onnan érkezett meg, ahonnan szerette volna, nem is olyan kicsi már, nem is épp harmatosan friss, de egy biztos: nem lett rosszabb kardvívó az eltelt idők folyamán, és a bátorsága is megmaradt. Sőt.
És még egy valami a Magyar Lélekről. Hogy nem hülye. Legföljebb időnként annak tűnik. De azért a Magyarra mondják azt világszerte, hogy megvan a magához való esze. meg hogy a jég hátán is megél. Mondanak mást is, rosszabbat, de kicsit legyünk most naivak.
Szóval a mi Nem Hülye Népünk tegnap óta tudja, hogy marad még a Sárkány. Lesz itt még harácsolás, pusztítás, szüzek áldozása. De kap egy Reményt. Hogy nem mindig lesz ez Sárkányföld. Mert a Legkisebb Királyfit, aki már beérte volna azzal is, hogy kis harcedzett csapatával beszálljon a hadba, elüldözték. Nem kell az egyetlen ember, aki valaha már szembe mert szállni az Ezerfejűvel, és szemtől szemben belemártotta a kardját, és csaknem halálra sebezte.
Akik meg értik a Magyar lelket, azok tudják mi következik. Tegnaptól újra él a Legkisebb Királyfi, újra van Romantikus Hős, aki nekiindul a Hosszú Útnak, hogy végül legyőzze a Sárkányt. Újra van Remény.
Hogy mennyien lesznek ezért hálásak Nektek, Atygordon, azt majd meglátjátok az Út Kezdetén. Jövő áprilisban. És onnantól az már nem a Ti Utatok többé.
Csakhát megint itt a Sárkány, több fejjel, mint valaha, és a Nagyobbik Bátyók meg nem mernek szembeszállni vele. Persze mondogatják, hogy majd egyszer, tutira, dehát a valódi tetteik épp a Sárkány Uralmát erősítik. Na ilyenkor jön a Legkisebb Királyfi. A kisemmi- zett, a megalázott, az elárult. És nekiindul. És a Magyar Lélek meg újra átélhet egy Mesét.
Várva várt Legkisebb Királyfija nem onnan érkezett meg, ahonnan szerette volna, nem is olyan kicsi már, nem is épp harmatosan friss, de egy biztos: nem lett rosszabb kardvívó az eltelt idők folyamán, és a bátorsága is megmaradt. Sőt.
És még egy valami a Magyar Lélekről. Hogy nem hülye. Legföljebb időnként annak tűnik. De azért a Magyarra mondják azt világszerte, hogy megvan a magához való esze. meg hogy a jég hátán is megél. Mondanak mást is, rosszabbat, de kicsit legyünk most naivak.
Szóval a mi Nem Hülye Népünk tegnap óta tudja, hogy marad még a Sárkány. Lesz itt még harácsolás, pusztítás, szüzek áldozása. De kap egy Reményt. Hogy nem mindig lesz ez Sárkányföld. Mert a Legkisebb Királyfit, aki már beérte volna azzal is, hogy kis harcedzett csapatával beszálljon a hadba, elüldözték. Nem kell az egyetlen ember, aki valaha már szembe mert szállni az Ezerfejűvel, és szemtől szemben belemártotta a kardját, és csaknem halálra sebezte.
Akik meg értik a Magyar lelket, azok tudják mi következik. Tegnaptól újra él a Legkisebb Királyfi, újra van Romantikus Hős, aki nekiindul a Hosszú Útnak, hogy végül legyőzze a Sárkányt. Újra van Remény.
Hogy mennyien lesznek ezért hálásak Nektek, Atygordon, azt majd meglátjátok az Út Kezdetén. Jövő áprilisban. És onnantól az már nem a Ti Utatok többé.
szabogabor 2013-09-11
Politikai "karrierizmusom" vádjának valóságtartalma ennyi: akkor álltam a DK mellé, mikor épp mindenki leírta, és menekült Tőle. De nézzük a második részt, hogy én a DK "hátán" akarok bármit elérni a Nyolckerben. Következő beidézett írásom 2012. októberében keletkezett, több mint másfél éve:
2012.10.26. 08:19
98. Városálom
Címkék: józsefváros szabó gábor cselekvési terv
Nos, itt az idő, hogy ismertessem mi is az a feladat, amit el fogok végezni polgármesterként. Nem program, abban az értelemben, hogy nem ígérek általánosságokat, kék eget, zöld füvet, csicsergő madárkákat, örök napsütést.
Egyszerűen leírom a tennivalókat, és megmondom azt is, hogyan fogom tenni: miből és mikor. Ezért aztán valójában ez egy
Cselekvési terv
1. Felmondom az összes kiszerződést a lehetséges legrövidebb időn belül. Ahol a számítások szerint a felmondással járó kártérítés kifizetése kevesebb, mint amennyi pazarlást a szerződés fenntartása jelent, azonnali lesz a felmondás.
2. Minden feladatot sajáterős megoldásokkal végzünk. Átszervezem az intézményhálózatot: az egy helyre tartozó feladatokat egybe is csomagolom. Kerülöm a túlzott méretű intézmények kialakítását, az ésszerűség határain belül tiszta profilú, rugalmas kis vagy közepes méretű intézményeket hozok létre.
3. A kiszerződések megszüntetéséből felszabaduló milliárdos éves összeget józsefvárosi munkahelyteremtésre fordítom. Ennek kétharmada a sajáterős működésre való átállást finanszírozza, harmadát pedig a józsefvárosi székhelyű vállalkozások munkahelyteremtésére fordítom. 10 százalékos helyi adó és bérleti díj kedvezményt kap minden ilyen vállalkozás, ha józsefvárosi munkaerőt alkalmaz. A visszaélések elkerülése érdekében a munkavállalónak alkalmazását megelőzően legalább két évvel már józsefvárosi állandó lakcímmel kell rendelkeznie.
4. Az önkormányzat összes alkalmazottját jogállására való tekintet nélkül Városi Alkalmazottnak tekintem: kizárólag feladata komplexitása, nehézsége határozza meg a jövedelem nagyságát. Nem lesz különbség köztisztviselő, közalkalmazott, vagy a Munka Törvénykönyve szerint foglalkoztatottak bérezésében pusztán azért, mert más az elnevezése és munkavégzésének jellege.
5. A Kisfalu Kft-t szintén intézménnyé alakítom, eredeti profilja marad meg: ez pedig a társasházi tulajdonosi képviselet. A munkaerőt más helyekre irányítom.
6. A szociális bérlakásokkal való foglalkozást a gazdasági rendszerből kiemelem és a szociális rendszerhez adom hozzá. Évtizedek óta nem tudjuk, hogy valójában a lakbérbevétel hogy aránylik a lakások önkormányzati fenntartási költségeihez. A lakbért a valós ráköltéseknek megfelelően állapítjuk meg, megszüntetjük a gazdasági rendszeren belüli keresztbe-finanszírozást. Nagyjából az a helyzet hogy 1.700 kiadatlan üzlethelyiségünk fenntartását finanszírozzuk a lakbérbevételből.
7. Az átszervezés átláthatóvá teszi a bérlakás-gazdálkodás finanszírozását. Ily módon nagyjából 20%-os lakbércsökkentés valósítható meg.
8. Az üzlethelyiségekkel való foglalkozást három önálló "ügynökségre" - kis, önálló gazdálkodású intézmény - bízom, aszerint, hogy üzlethelyiségeink milyen menedzselést igényelnek. A legnagyobb pazarlás 1.700 üres, kis értékű - udvari, pince, stb. - helyiség fenntartása és üresen hagyása. Itt kifejezetten aktív bérlőkeresésre állunk át az eddigi dünnyőgő, lekoptató módszer helyett. Telefon, internet, a kereslet megkeresése, nem a sültgalamb várása. Elég föllapozni a hirdetési újságokat, netes felületeket, és máris rengeteg olyan vállalkozást, magánembert találunk, akik kifejezetten ilyesmit keresnek. Föl kell őket hívni, meg kell őket keresni, és bevonzani. Számukra a bérleti díj a közös költséggel azonos méretű, magyarul egy fillért afölött nem kérünk tőlük, mint amibe a helyiség fenntartása kerül. Rengeteg költségtől szabadítanak meg minket, ráadásul új munkahelyeket teremtenek. Az alapvető politika e tekintetben az, hogy ne legyen kiadatlan üzlethelyiség Józsefvárosban.
9.. A nagyértékű, régóta stabil bérlővel rendelkező főúti helyiségeket szintén kis, önálló intézmény kezeli. Ilyet a továbbiakban nem adunk el, a vagyonvesztést megállítjuk.
10. A látszólag nagyértékű, de mégis mindig kiürülő üzlethelyiségeket szintén önálló ügynökségre bízzuk. Ilyenek például a Rákóczi út nagy helyei, amik távol esnek a gyalogosforgalomtól, így aki ott üzletet nyit, várhatóan egy éven belül csődbe is megy. Elég végigsétálni a Nagykörúton, az Üllőin és a Rákóczin, és rögtön kiderül, miről is beszélek. Lehúzott rolók. Itt nem szabad a bérleti díjat plafonig emelni, mert az a csőd garanciája. A nagy értékű üzlethelyiségek szokásos bérleti díj megállapítási mechanizmusa szerinti díj feléig az ügynökség munkatársai árkedvezményt adhatnak.
11. A városrehabilitációs közvetlen tartalékon kívül minden más üres lakást a városüzemeltetéshez viszünk át. Kétharmadát a piaci ár negyedéért - puszta anyagköltség - lakhatóvá tesszük és a Városi Alkalmazottak számára adjuk bérbe tiszta kritériumrendszer alapján. A másik egyharmadot szociális elvű lakáspályázaton adjuk bérbe.
12. Folyamatosan nyomást fejtek ki annak érdekében, hogy a Városi Alkalmazottak 30 százaléka roma legyen a lakossági arányoknak megfelelően.
13. Ugyancsak folyamatos nyomást gyakorlok annak érdekében, hogy minden olyan alkalmazotti helyen józsefvárosi munkavállaló dolgozzon, amire van megfelelő kerületi jelentkező.
14. Létrehozom a Józsefvárosi Sport Klubot, minden sport irányú támogatást ide csoportosítunk. Feladata a tömegsport és a tehetséggondozás egyaránt, a szabadidő eltöltéséhez lehetőségek biztosítása, a "csellengés" megelőzése.
15. A kulturális feladatainkat decentralizálom, nem néhány központi telephelyre koncentráljuk a tevékenységeket, hanem a Városban széttelepítve, létező, önszerveződő kulturális tevékenységeket felkarolva, támogatva, egyberendezve. A kulturális és sport tevékenységek összehangoltan működnek.
16. Sajáterős intézményi erőforrásaink kapacitásait más kerületeknek is felajánljuk. Magyarul: nem mi veszünk igénybe külső erőforrásokat, hanem magunk nyújtunk olcsó, jóminőségű, ekként erősen versenyképes szolgáltatásokat más kerületeknek. Építés, fenntartás, felújítás, karbantartás, takarítás, közös képviselet, parkoltatás és még ezer dolog, amivel a piacra léphetünk és a szolgáltatások ellenértékét újabb kapacitás-növelésre, magyarul munkahelyteremtésre használhatjuk föl.
17. Az intézményi hálózatot decentralizálom, mozgékonnyá teszem, a bürokrácia arányát a valóban szükséges minimumra szorítom. Ennek megfelelően a Polgármesteri Hivatal intézményekkel való párhuzamosságait, és fölérendeltségét megszüntetem, csak a törvény által kötelezően előírt hivatali feladatokra marad stáb. A felszabaduló álláshelyeket az intézményekhez csoportosítom át.
Röviden ennyi.
1. Felmondom az összes kiszerződést a lehetséges legrövidebb időn belül. Ahol a számítások szerint a felmondással járó kártérítés kifizetése kevesebb, mint amennyi pazarlást a szerződés fenntartása jelent, azonnali lesz a felmondás.
2. Minden feladatot sajáterős megoldásokkal végzünk. Átszervezem az intézményhálózatot: az egy helyre tartozó feladatokat egybe is csomagolom. Kerülöm a túlzott méretű intézmények kialakítását, az ésszerűség határain belül tiszta profilú, rugalmas kis vagy közepes méretű intézményeket hozok létre.
3. A kiszerződések megszüntetéséből felszabaduló milliárdos éves összeget józsefvárosi munkahelyteremtésre fordítom. Ennek kétharmada a sajáterős működésre való átállást finanszírozza, harmadát pedig a józsefvárosi székhelyű vállalkozások munkahelyteremtésére fordítom. 10 százalékos helyi adó és bérleti díj kedvezményt kap minden ilyen vállalkozás, ha józsefvárosi munkaerőt alkalmaz. A visszaélések elkerülése érdekében a munkavállalónak alkalmazását megelőzően legalább két évvel már józsefvárosi állandó lakcímmel kell rendelkeznie.
4. Az önkormányzat összes alkalmazottját jogállására való tekintet nélkül Városi Alkalmazottnak tekintem: kizárólag feladata komplexitása, nehézsége határozza meg a jövedelem nagyságát. Nem lesz különbség köztisztviselő, közalkalmazott, vagy a Munka Törvénykönyve szerint foglalkoztatottak bérezésében pusztán azért, mert más az elnevezése és munkavégzésének jellege.
5. A Kisfalu Kft-t szintén intézménnyé alakítom, eredeti profilja marad meg: ez pedig a társasházi tulajdonosi képviselet. A munkaerőt más helyekre irányítom.
6. A szociális bérlakásokkal való foglalkozást a gazdasági rendszerből kiemelem és a szociális rendszerhez adom hozzá. Évtizedek óta nem tudjuk, hogy valójában a lakbérbevétel hogy aránylik a lakások önkormányzati fenntartási költségeihez. A lakbért a valós ráköltéseknek megfelelően állapítjuk meg, megszüntetjük a gazdasági rendszeren belüli keresztbe-finanszírozást. Nagyjából az a helyzet hogy 1.700 kiadatlan üzlethelyiségünk fenntartását finanszírozzuk a lakbérbevételből.
7. Az átszervezés átláthatóvá teszi a bérlakás-gazdálkodás finanszírozását. Ily módon nagyjából 20%-os lakbércsökkentés valósítható meg.
8. Az üzlethelyiségekkel való foglalkozást három önálló "ügynökségre" - kis, önálló gazdálkodású intézmény - bízom, aszerint, hogy üzlethelyiségeink milyen menedzselést igényelnek. A legnagyobb pazarlás 1.700 üres, kis értékű - udvari, pince, stb. - helyiség fenntartása és üresen hagyása. Itt kifejezetten aktív bérlőkeresésre állunk át az eddigi dünnyőgő, lekoptató módszer helyett. Telefon, internet, a kereslet megkeresése, nem a sültgalamb várása. Elég föllapozni a hirdetési újságokat, netes felületeket, és máris rengeteg olyan vállalkozást, magánembert találunk, akik kifejezetten ilyesmit keresnek. Föl kell őket hívni, meg kell őket keresni, és bevonzani. Számukra a bérleti díj a közös költséggel azonos méretű, magyarul egy fillért afölött nem kérünk tőlük, mint amibe a helyiség fenntartása kerül. Rengeteg költségtől szabadítanak meg minket, ráadásul új munkahelyeket teremtenek. Az alapvető politika e tekintetben az, hogy ne legyen kiadatlan üzlethelyiség Józsefvárosban.
9.. A nagyértékű, régóta stabil bérlővel rendelkező főúti helyiségeket szintén kis, önálló intézmény kezeli. Ilyet a továbbiakban nem adunk el, a vagyonvesztést megállítjuk.
10. A látszólag nagyértékű, de mégis mindig kiürülő üzlethelyiségeket szintén önálló ügynökségre bízzuk. Ilyenek például a Rákóczi út nagy helyei, amik távol esnek a gyalogosforgalomtól, így aki ott üzletet nyit, várhatóan egy éven belül csődbe is megy. Elég végigsétálni a Nagykörúton, az Üllőin és a Rákóczin, és rögtön kiderül, miről is beszélek. Lehúzott rolók. Itt nem szabad a bérleti díjat plafonig emelni, mert az a csőd garanciája. A nagy értékű üzlethelyiségek szokásos bérleti díj megállapítási mechanizmusa szerinti díj feléig az ügynökség munkatársai árkedvezményt adhatnak.
11. A városrehabilitációs közvetlen tartalékon kívül minden más üres lakást a városüzemeltetéshez viszünk át. Kétharmadát a piaci ár negyedéért - puszta anyagköltség - lakhatóvá tesszük és a Városi Alkalmazottak számára adjuk bérbe tiszta kritériumrendszer alapján. A másik egyharmadot szociális elvű lakáspályázaton adjuk bérbe.
12. Folyamatosan nyomást fejtek ki annak érdekében, hogy a Városi Alkalmazottak 30 százaléka roma legyen a lakossági arányoknak megfelelően.
13. Ugyancsak folyamatos nyomást gyakorlok annak érdekében, hogy minden olyan alkalmazotti helyen józsefvárosi munkavállaló dolgozzon, amire van megfelelő kerületi jelentkező.
14. Létrehozom a Józsefvárosi Sport Klubot, minden sport irányú támogatást ide csoportosítunk. Feladata a tömegsport és a tehetséggondozás egyaránt, a szabadidő eltöltéséhez lehetőségek biztosítása, a "csellengés" megelőzése.
15. A kulturális feladatainkat decentralizálom, nem néhány központi telephelyre koncentráljuk a tevékenységeket, hanem a Városban széttelepítve, létező, önszerveződő kulturális tevékenységeket felkarolva, támogatva, egyberendezve. A kulturális és sport tevékenységek összehangoltan működnek.
16. Sajáterős intézményi erőforrásaink kapacitásait más kerületeknek is felajánljuk. Magyarul: nem mi veszünk igénybe külső erőforrásokat, hanem magunk nyújtunk olcsó, jóminőségű, ekként erősen versenyképes szolgáltatásokat más kerületeknek. Építés, fenntartás, felújítás, karbantartás, takarítás, közös képviselet, parkoltatás és még ezer dolog, amivel a piacra léphetünk és a szolgáltatások ellenértékét újabb kapacitás-növelésre, magyarul munkahelyteremtésre használhatjuk föl.
17. Az intézményi hálózatot decentralizálom, mozgékonnyá teszem, a bürokrácia arányát a valóban szükséges minimumra szorítom. Ennek megfelelően a Polgármesteri Hivatal intézményekkel való párhuzamosságait, és fölérendeltségét megszüntetem, csak a törvény által kötelezően előírt hivatali feladatokra marad stáb. A felszabaduló álláshelyeket az intézményekhez csoportosítom át.
Röviden ennyi.
szabogabor 2012-10-26
Mint látható, akkor hirdettem meg polgármester-jelölti programomat. Akkortájt én már igencsak voltam, mint egyetlen ellenzéki politikus, a DK meg még szinte nem is létezett. Nem valószínű, hogy a gyakorlatban nem létező helyi DK "hátán" szerettem volna bármit elérni, nemdebár. Független ellenzékiként pedig kerületi tömegtüntetést szerveztem e programhirdető írás után, melyen 250 józsefvárosi követelte Kocsis lemondását. A tüntetést kizárólag magam, egyesületem, a JóVáros Egyesület segítségével szerveztem, az a Nyolcker történelmének legnagyobb ellenzéki tüntetése volt. Ahhoz a DK-nak mindösszesen annyi köze volt, hogy magánemberként részt vett rajta Bangó Attila DK Tag, a 250 megjelent tüntető egyikeként, mintahogy helyi szocialisták és LMP-sek tüntetőként szintén résztvettek rajta. Itt a tüntetésről szóló cikk 2012. novemberéből:
2012.11.22. 16:31
111. Gyorshír képekkel
Címkék: tüntetés szabó gábor JóVáros rigó rádió
Ezekben a percekben kezdődik a mai napra Józsefváros polgármesterének, Kocsis Máténak a Hivatala elé a Baross utcába 16.30 órára meghirdetett "Kocsis! Budára!"tüntetés. A kezdés előtt egy órával már gyülekeztek, a résztvevők a kisteherautó platóján a Rigó Rádió triója hangolt.
E négy cikk Tölgyes Péter állításainak hazug voltát egyértelműen bizonyítja. Két éve harcolok minden törvényes módon Kocsis Máté polgármester ellen, az idő többségében egyedül, és az MSZP által elárulva. Polgármester-jelöltségem, kerületi beágyazottságom nem függ a DK-tól, nem is volt, nincs is olyan célom, hogy a DK "hátán" tegyek bármit, ugyanis én már jóideje voltam közismert kerületi vezető politikus, mielőtt a DK egyáltalán megalakult volna. Polgármester-jelöltként az önkormányzati választáson természetesen elindulok, pont úgy, mint ahogy azt másfél éve bejelentettem. Ha egyedül, akkor egyedül, ha a DK támogatásával, akkor pedig úgy. Én régen eldöntöttem, hogy mit teszek és miért, és konzekvensen annak megfelően haladok. A DK pedig szintén a saját útját járja, majd eldönti, hogy melyik irányba indul, én ezügyben mégcsak lépéseket sem teszek.
Hát ennyit erről.
Nehéz meccs ez Gábor! S mos jön majd a hajrá! Erőt és kitartást, no meg támogatókat a kitűzött célod elérésnek érdekében! :)
VálaszTörlésGábor, nincs mit bizonygatni, ugord át az "általuk" írtakat és a célod elérésének érdekében tégy. A "kullancsok" csak visszahúznak.
VálaszTörlésA leírtakból én annak a példáját látom ahogyan egy pozícióra aspirálónak viselkednie, cselekednie kell(-ene).
VálaszTörlésSzomorú lennék, ha:
- a nyóckeres választók nem ismernék fel, hogy kit érdemes támogatniuk,
- más valaki ennél gyengébb előkészítés, szürkébb előélet után jelöltséget kapna,
- nem állna végre talpára a népképviselet rendje,
- Tuaregnek nem sikerülne megvernie Kocsis Mátét.
Még akkor is, ha egyesek Gáborral kapcsolatban fenntartásokat fogalmaznak meg.
Egy vidéki.
Egy pár jó tanács,egy öreg szocitól,csak keményen,és az embereket nem megkülönböztetve,és a munkahelyek teremtése sokat jelent.Még valami az oktatást nem a sok egyetemistára gondolok,hanem a szakmai oktatásra(szakmunkás) rendbe tenni,meg ha orvos apuka akkor nem muszáj a gyerekét felvenni!!!!!,még ha tele van mint kutya fingal,csak tudás alapján.Nézd meg hol vannak az egyetemisták,külföldön
VálaszTörlésSzép pünkösd hétfőt ! Gábor nem lesz könnyű meneted a polgármesteri székig. Amióta olvaslak azóta tudom, hogy nem a DK hátán szeretnél nyerni. Nagyon sok jó tippet adtál és figyelmeztetett a buktatókra. Sok félék vagyunk mi emberek, de azok akik a DK mellett tették le a voksukat megtanulják tisztelni és elfogadni a mások véleményét is, az építő kritika viszi előre az embereket.
VálaszTörlésNehéz lesz Gábor,de volt időd edződni! A jó szándék, az egyenesség és a becsületesség előbb-utóbb beérik. A DK-val szembeni /egyéni érdek nélküli/ elkötelezettséged példaértékű lehet sokak számára. Én szurkolok neked és szerintem sikerülni is fog! További jó munkát, kitartást!
VálaszTörlésGábor! Sikerülni fog!!!!! A kitartás példaértékű számomra. Zsuzska szavait meg nem akarom ismételni, Teljesen egyetértek vele. :)
VálaszTörlésÍme egy tipikus Tölgyes féle megnyilatkozás a facebook-ról:
VálaszTörlés"Peter Tölgyes: Ha már az önkormányzati választás szóba került, szerintem a támogatással talán meg kellene várni, kit jelöl, kit támogat a DK...
Szabó Gábor Tuareg: És kinek mit szeretnél még előírni kedves Péter, a rólam szóló rágalmak terjesztőjeként?
Peter Tölgyes: Tisztázzunk valamit. Nem én rágalmazok, hanem te, méghozzá szünet nélkül. Még csak nem is terjesztek rólad semmit, mert ahhoz legalább valakinek kellene lenned.
Az pedig, hogy a DK tagjaként a szegedi DK-oldal olvasóinak azt javaslom, az önjelöltek helyett előbb a Demokratikus Koalíció jelöltjeit vegyünk számba és támogassuk, magától értetődő. Még ha neked magas is."
Valaki magyarázza már el ennek a Tölgyes Petinek, hogy mi az a demokrácia!
Ha tudnád, mi a demokrácia, éppenséggel Szabó Gábor reflexióját kifogásoltad volna. Még véletlenül sem találsz semmi antidemokratikusat abban, amit írtam. Ezzel szemben az ő foghegyről odavetett mondata árulkodó. A stílus maga az ember. Előírásnak lát egy "szerintem - talán" javaslatot, csak azért, mert az a számára nem előnyös. (Támasz volt a kapcsolat.hu-n a nevem.)
TörlésA cenzúra, a kirekesztés legyen bármibe is csomagolva, mélységesen megvetendő.
TörlésA "meg kellene várni, kit jelöl, kit támogat a DK" pedig felveti, hogy ugyan kit ért ön DK-n? Az önkormányzati választás a helyben élőkről szól. Talán nekik kellene először dönteni, hogy kit szeretnének maguknak és nem felülről igazgatva, mint ahogy az MSZP működik.
Adott esetben hol látod bármiféle jelét a cenzúrának vagy kirekesztésnek? Gyanítom, fogalmi zavaraid vannak, de ez legyen a te problémád. Miféle felülről döntésről papolsz, a folyamatos MSZP-s utalásaiddal? Csak nem onnan jöttél? Mert én sosem voltam a tagja. Amúgy meg a DK az önkormányzati választás előtt természetesen a helyiek véleményére támaszkodik, annak alapján nevezi meg jelöltjeit. (Ha nem tudnád, a DK az egyetlen olyan párt, amelyiknek a kongresszusára például minden tag hivatalos.)
TörlésA javaslatom csupán azért született meg, mert (1) Szabó Gábor Tuareg többször is büszkén hangsúlyozta függetlenségét, (2) továbbá a szegedi DK oldalon folytatott propaganda talán mégsem a főváros nyolcadik kerületi választóit célozza... :)
Volt szerencsém látni a facebook-on:
Törléshttps://www.facebook.com/groups/148995818478393/
Megkérem, hogy ne beszéljen mellé. Igenis kitiltott onnan méltatlanul másokat.
Nem egy ember jelezte már.
Nagyon remélem, hogy a jövőben nem ön fogja meghatározni egy személyben, hogy mi méltó a DK stílusához és mi nem, hisz ön is minősít másokat "emberi minőségben, méltóságban és Gábor világnézetét is felcímkézte már nyíltan.
Ön még a saját elveit sem tartja be.
Aki mostsem tudja ,hogy mi az a demokrácia nemis fogja tudni mert nem is érdekli és felsem fogja ,hogy mi az!
VálaszTörlésGábor. T.P. már nagyon öreg/idős. A Facén még lehet valaki,(súgója egy szóvivőnek). Röviden, ott a csoportjában még lehet valaki, bár nem tetszik a közöttetek kialakult vitához való hozzáállása. Az EU-s választás után DK-s csoportokban nem osztok meg semmit, sokszor hamarabb osztottam meg, mire azt az Illetékes szóvivő megírta. A másik benne lehetsz 50 csoportban is ott is ugyanazokon rugóznak. Kedvelem az írásaid, mert igazak és saját gondolataid. Talán ha 4-5 csoport van ami eredeti gondolatokat oszt meg. Nem értem ezt a hozzá állást T. P. részéről, miért jó az ha ezzel megosztja az embereket? Veled vagyok, olvastalak régen is és most is. DK-val vagy nélküle sok sikert kívánok az Önkormányzati választáson.Nehéz lesz, kitartást hozzá, hiszen ez fontosabb mint az a "kakasviadal" amit a kiöregedett kakassal vívsz.
VálaszTörlésMindenki annyi idős, amennyinek érzi magát. És még valami: a gondolat nem öregszik. :)
TörlésA Kommunista Kiáltványra is igaz ez?
TörlésA Kommunista Kiáltvány szerinted egy gondolat? Ejnye, no...
TörlésTudtommal igen.
TörlésGábor megint csak azt tudom mondani,hogy maximálisan támogatlak...már csak a programod miatt is.Jól összefoglaltad ,hogy mit szeretnél,nem hinném,hogy a nyóckereseknek ez ne tetszene.Na akkor kedvenc Ferink mondásával,húzz bele,és nyerd meg. :-D
VálaszTörlésHa jól értem Tölgyes Úr szavait: válasszunk Magunk közül polgármester jelöltet! Nem baj, ha középszerűbb, kevesebb helyismerettel, tapasztalattal, problémamegoldó-, rálátó képességgel és kerülete iránt kevesebb elkötelezettséggel rendelkezik. CSAK DK-s legyen.. No BRAVO! Igazi demokrata álláspont.. "Főnökeiddel" egyeztettél??? sverde
VálaszTörlésGondolom, elkerülte a figyelmedet, hogy a párbeszéd a szegedi DK-oldalon zajlott. Mitől ne lenne demokrata álláspont az, ha egy DK-tag egy DK-oldalon azt javasolja, mi, DK-sok várjuk már meg, kit jelöl a pártunk?
TörlésNekem nincsenek főnökeim, és képes vagyok önálló gondolkodásra...
Nem az a normális, hogy először megkérdezzük az emberek véleményét és nem egy kész döntést tálalunk eléjük?
TörlésMeg lehet próbálni ráerőltetni felülről a választókra egy felsőbb akaratot, de meg lesz annak az "eredménye".
A Jobbik is megpróbálta Szegeden a szavazóit arra buzdítani, hogy a Fidesz polgármester jelöltjét támogassák, nem jött össze...
Támasz, eleve nem önálló a gondolatod, ha a pártod javaslatára vársz.. ha képes lennél arra, amire nem, már Magadtól is mondtál volna vkit.. ;) sverde
TörlésMegismétlem: a főváros nyolcadik kerületi polgármesteri tisztségére történő jelölés előtt te egészen biztosan a szegedieket kérdeznéd? Lelked rajta... :)
TörlésÉs még valami: én a DK-s oldalon DK-soknak - tehát nem MSZP-seknek vagy más pártbelieknek - javasoltam, hogy várják már meg, kit jelöl a DK. Úgyhogy ez a Jobbik-Fidesz párhuzam vaktöltény a javából.
Sverde: (1) nem vagyok nyolcadik kerületi, miért kellene tudnom, ki lenne ott jó polgármester?; (2) mint jeleztem, a szegedi DK-oldalon agitálni amellett, hogy ki legyen a főváros nyolcadik kerületi polgármestere, nos, ez nem túl nagy hatékonysággal biztató művelet; abban pedig, hogy egy párt tagjai döntés előtt figyelembe veszik - legalább megismerik - saját pártjuk jelölését, természetes.
TörlésDe, ha gondolod, fújhatod tovább ezt a lufit tetszés szerint, legfeljebb kidurran.
Amikor azt írod, hogy "megkérdezük az emberek véleményét" az alatt mit értesz?
TörlésNekem nem világos, hogy ugyan arról a halmazról beszéltek-e Támasszal.
A Józsefvárosi körzet polgármester jelöltség esetében az ott lakókat.
TörlésMint például azt a fiatal párt, akik közül a srác a "nyóckerben" nőtt fel és a hosszú hétvégén volt szerencsém sokat beszélgetni velük. :)
Az etikai ügy persze más tészta.
Nos Kedves Támasz, a cikkemet osztottam meg a DK Szeged oldalán, mivel egyike a 28 általam látogatott csoportnak. Ez volna a kampány? ;)
TörlésViccelsz, ugye? A cikked természetesen nem kampány, de én nem is a cikkedet kommentáltam. Ilona Makara agitált melletted, én erre írtam az általad kifogásolt javaslatot. Mire azt kérdezted, mit akarok még előírni. A kettő közül szerinted melyik a nem demokratikus?
TörlésEzt írtad: "2) mint jeleztem, a szegedi DK-oldalon agitálni amellett, hogy ki legyen a főváros nyolcadik kerületi polgármestere, nos, ez nem túl nagy hatékonysággal biztató művelet;" Tisztára olybá tűnik ebből az olvasónak, mintha én agitáltam volna a Szeged oldalon, nem? ;)
TörlésNem. Tekintve, hogy akinek válaszoltam - Naiv Demokrata - idézett a szegedi DK-oldalról, márpedig ott látszik, kinek címeztem az ottani megjegyzésem, amire jött tőled a kedves odaszúrás...
TörlésTehát röviden: Te, a nem szegedi DK-s figyelmeztetted a szegedi DK-st a saját oldalukon, hogy hogy kell "pártszerűen" gondolkodnia. Szép munka. :)
TörlésHinnye, de érdekes felvetés. Mint említettem, javaslatot tettem "szerintem - talán" szóhasználattal, ami aligha figyelmeztetés, és a folytatásban tisztáztuk is Ilonával, hogy a bejegyzésével semmi bajom.
TörlésÉrdekes, mennyire túlteng benned a demokrata, amint más kritizálásáról van szó. Mintha téged valamelyest is zavarna, kit kinek-minek az oldalán próbálsz meg egzecíroztatni.
Jó éjt.
Az én demokrataságom nem szorul bizonyításra. :) Jóéjt.
TörlésNaná. Ez a Szabó Gábor Tuareg axióma. És a legszebb, hogy ennyien el is hiszik neked, pedig csak a szemüket kellene kinyitniuk. :)
TörlésSokezer ember számára ez biz axióma, és épp hosszú ideje tartó tevékenységem következménye. Birkózz meg a gondolattal, hogy van akit a tettei hitelesítenek, van meg akit épp hiteltelenítenek. ;)
TörlésNos, a tetteid... A "nyóckerben" mintha meglehetősen ellentmondásos lenne a megítélésük. A kerületi lakosok persze nem írnak naponta és fejenként egy-két blogot, viszont - elmehetnek (jó lenne, ha minél többen elmennének) szavazni. A te hitelesítésedet majd akkor meglátjuk.
TörlésAz én megítélésem pedig garantáltan nem az, amit te sugallsz ezerrel. De ez érdektelen is, te vagy a "közszereplő". Jobban mondva: az akarsz lenni újra. :)
A DK netes közvéleménye Rólad már ítéletet mondott. Tudod ezt Te is, azért jelentél meg itt hirtelen. Nyolckeres dolgokban meg aztán nulla képben vagy, de ez máskor sem akadályozott meg a határozott véleményalkotásban. Ennyi volt, Péterem.
Törlés"Kezembe" sodort a véletlen néhány hónapja egy nyolcadik kerületi netes portált. Mit ne mondjak, érdekes olvasmány volt. Annyira biztos adott összességében hiteles képet, mint amit te terjesztesz magadról elismerésre méltó termékenységgel.
TörlésCsak, tudod, majd ráébredsz egyszer, hogy ezt sem kilóra mérik, és bár sikerülhet lyukat beszélni mások hasába, nagy veszély leselkedik rád. Túleteted a híveidet, akik lassanként eltelnek veled, a stílusoddal, a szakadatlan magánháborúiddal, az énközpontúságoddal. Eltelnek veled, sőt - RÁD UNNAK. Megcsömörlenek tőled.
Fárasztó ám, ha valakinek mindig igaza van. (Hát még, ha nincs is, csak ezt terjeszti magáról, sokáig, sokaknak hihetően... A csalódás annál nagyobb lesz.)
Reménykedj. :)
TörlésSosem voltam kárörvendő. Inkább szánlak. A jegenyefák sem nőnek az égig, te meg amolyan botcsinálta jegenye vagy, magad is tudod. Inkább barbár, mint berber harcos.
TörlésMiután Gábor felhívta a figyelmet Tölgyes uraság ténykedéseire, a kizárásos/kirekesztéses tevékenységét továbbra is folytatta.
VálaszTörlésAbszolút nem tiszteli a szabad véleménynyilvánítást, csak ha az ő értékrendjének keretei között folyik, amit ő is megszeg és tetszése szerint módosít.
Ha bárki minősíti ezért, akkor ugyanazzal a szóval akarja Gábort leminősíteni.
DK-snak mutatja magát, de MSZP módszerekkel él, mint admin. Ez tűrhetetlen.
Naiv Demokrata!
TörlésA kérdésemre,hogy a "megkérdezük az emberek véleményét" az alatt mit értesz? Azt írod, hogy a "Józsefvárosi körzet polgármester jelöltség esetében az ott lakókat."
Én is ezt sejtettem, de nem mertem elsőre a rosszat feltételezni.
Józsefvárosban vannak Jobbikos, Fideszes, LMP-s, Együttes, DK-s és MSZP-s szavazók! A kis pártokat nem sorolom...
Miért is kellene minden józsefvárosinak beleszólnia abba, hogy a DK kit indít polgármester jelöltnek?
Én Támasszal értek egyet, hogy a DK helyi tagjainak a DK felsőbb vezetésével (biztos van erre nekik jobb szavuk) közösen kell jelöltet állítani. Ebbe másnak nincs beleszólása!
Mi ebben az antidemokratikus? A többi józsefvárosi majd a választás napján dönt, hogy melyik párt jelöltje legyen a polgármester. Szerintem ebben a játszmában a függetleneknek nem sok szerep jut, max akkor ha a végeredmény pont azon a pár száz szavazaton múlik amit esetleg egy független visz el.
Gyere be nyugodtan a saját neveden, innen nem tiltok ki senkit, a Tölgyes Csipetcsapat oszlopos tagját sem. :)))
TörlésTipikus Szabó Gábor böffentés. Miért nem fordulhat elő, hogy logikus gondolkodással más is arra a következtetésre jut, mint én? Aki nem ért egyet veled, az nincs is?... Vagy az én "csipet" csapatomnak a tagja? Továbbá mindenért tölgyesahibás?
TörlésHuhh, de emlékeztetsz Orbánra...
Itt értelmes olvasóbázis található, akik már sok ilyen spontán Névtelen kamubeírást láttak, röhögtek is ilyesmiken már eleget. Mint most is, megnyugodhatsz.
TörlésNa persze. És mondd, csak nem "cenzúrára" utal, hogy tegnap reggel húsz kommentet jelzett a blogod számlálója, estére meg tizenháromra csökkent a bejegyzések száma? Na és a melletted szóló Névteleneket hová sorolod? Egyáltalán, honnan veszed a bátorságot, hogy a neked tetsző beírásokat másként kezeld, mint a veled nem egyetértőkét?
TörlésÉs még te vádolsz engem kirekesztéssel? Ne reménykedj, a selejt bosszúja idejében jelentkezik majd az esetben. Idejében, amikor - a legkevésbé várnád. :)))
Soha nem cenzúrázok, ezt buktad. Engem az nem izgat, hogy valaki "mellettem", vagy "ellenem" szól, ez a Te logikád. Itt viták mennek, vélemények vannak, nem fekete-fehér állásfoglalások többnyire. Azt meg nyugodtan rám bízhatod, bár tudom, ez fáj Neked, hogy kit miként ítélek meg. Itt mindenki megírja a véleményét én is, és soha nem élek vissza azzal, hogy törölhetnék hozzászólásokat, vagy embereket. Az Te vagy, Kedves Péter. Ez itt a való világ, valós és népes nyilvánosság, akiknek a Te bunkerharcos mentalitásod avitt és antidemokratikus. Ez van. :)
TörlésMegint mellébeszélsz. Konkrétumot kérdeztem, arra nem adtál választ. Ha reggel húsz kommentet jelzett a blogszámlálód, hogyan lehet, hogy este csak tizenhármat? Csak nem saját magukat törölték a delikvensek?
TörlésMiért lennék bunkerharcos? Ide jöttem, hozzád, a te felületedre, nem próbáltam meg rejtőzködni, valós világ, népes nyilvánosság? Hetvenöt taggal és ötvenöt hozzászólással, amelyből vagy tízet én írtam?
Ez legfeljebb a Való világ, olyan belterjes és annyira "valós", mint a villalakóké a tévé reality show-jában.
Talán egy másik cikkét nézted, de bocs, mivel soha nem cenzúrázok ezért aztán tán először mutasd meg miről írsz, mert ez így kamu. Az olvasottsági adataimat részben bal fönn találod, ami egy szűrt adat, teljességében meg a Google profilomon, ami az április 2 óta befutott találatokat jelzi. Péter, azt kell mondjam, nem értesz ehhez, megadtam a mankót, tájékozódj,. Ez itt való világ. :)
TörlésEz válasz? Ahelyett, hogy konkrét kérdésre válaszolnál, mellébeszélsz. Meg játszod a professzort. Látom az olvasottsági adatot - a szűrtet -, ehhez nem kellett az útmutatód, a Google profilod viszont nem érdekel. Csak, hogy érzékeltessek különbségeket, bár az olvasottsági adatok drasztikusan estek, mégis csak érdekes, hogy a Népsportból a mexikói labdarúgó-világbajnokság idején a két eltérő kiadásban naponta 480 ezer példányt adtunk el, ami azt jelenti, hogy közel másfél millióan olvasták.
TörlésA hazai stáb egyik kulcsembere voltam - minden foci VB-anyagot én gondoztam -, e közben a Temesvári Andreával a Párizsból történt hazaérkezése éjszakáján készített nagyriportomat a Roland Garros női párosának megnyerése után, a délelőtti kiadásban vagy fél millióan olvasták. Tudom, hogy nem összehasonlítható adatpár ez és a te április óta mért szűrt 150 ezred, továbbá, hogy annak is köszönhető volt, hogy a többi lap azon a hétfőn még csak annyit írt meg, hogy döntőt játszik majd Navratilová oldalán, én pedig már mint győztest szólaltattam meg, de ettől még érdekes.)
A mankódat azoknak próbáld meg elsózni, akik rászorulnak. De tegyél el magadnak is kettőt, jó lesz az még később...
Állítasz valamit. Ami mindazok számára, akik itt vannak régóta a vicc kategória, ugyanis tapasztalhatták, hogy nem cenzúrázok. Tehát ha valamit állítasz, akkor bizonyítsd, úgy, ahogy én szoktam: képernyőmentés, link berakása. Mert enélkül kamu, pont Tőled meg aztán, akinek az eddigi kavarásait cáfoltam a jelen cikkben tényszerűen, nem túl hiteles egy nem bizonyított vád.
TörlésÉs elhiszem, hogy a múltban élsz, mikor a Kádár Rendszerben a Népsport olvasószerkesztője voltál, így az akkori olvasói szokásokat szereted emlegetni. Csakhát tudod, a világ kicsit átalakult, nincsenek már monopóliumok, szabad sajtónál meg verseny van, és én abban állok helyt, folymatosan fölfelé menő olvasottsági adatokkal.
A Google profilomat könnyen el tudod érni, elég a bal fönn található képemre klikkelni és látni fogod az 1 millió 79 ezer találatot 68 nap alatt. Ha meg nem vagy kíváncsi a tényekre, akkor az nem az én bajom :)
Sajnálatos, hogy aki ennyire termékeny, mint te, alapvető szövegértelmezési gondokkal küzd. Vagy - választhatsz - kórosan rosszindulatúan forgatja (ki) mások szavait. Dehogy élek a múltban, csak egy érdekes összehasonlítást tettem. Amúgy meg fenntartom, hogy a Kádár-rendszerben is éltek értékes, rendes emberek, néha az a benyomásom - és ezzel aligha vagyok egyedül -, hogy többen is, mint ma.
TörlésTisztában vagyok azzal, hogy a világ átalakult, az olvasói szokások változását is nyomon követem. Például, veled ellentétben, azt is tudom, hogy a lájkolók átlagban fele el sem olvassa a húsz sornál hosszabb írásokat, így a te statisztikáid hitelességének is annyi.
A Google profilod elérhetősége nem jelentene megoldhatatlan feladatot a számomra - tudod, cégem, a Cédrus Informatikai Rt. annak idején élen járt a fejlesztésekben, Európában először adtunk mágneslemezes újságot (Floppylap, A Bankár) -, de, mint írtam, egyszerűen nem érdekel. A valódi támogatottságodat majd az önkormányzati választás megméri.
Én már beáraztalak...
Lájkolókról itt szó sem esett, és ahogy látom, kicsit túlkompenzálsz a múlt emlegetésével. Az önkormányzati választás a helyi politikai pályámat következő stációja lesz, azt árazza be, ettől elég erősen független a bloggerségem, amit biz az olvasottság áraz be. A múlt elmúlt Péter, és Te ottragadtál. :)
TörlésBelátom, abban lehet valami, hogy adott két hozzászólásomban - hangsúlyozottan az összehasonlítás érdekében - a kelleténél többet foglalkoztam a múlttal, de tudod, ezt csak az teheti meg, akinek van ilyen.
TörlésHogy ott-ragadtam-e, azt meg mostani írásaim olvasottsága jelzi. Hál' Istennek, ezt sem te döntöd el. :)
Még valami. Azt írod, politikai pályádtól erősen független a bloggerséged, nos, ez komolytalan és valótlan állítás. Minden betűdet a politikai ambícióid hatják át és motiválják. A vargabetűidet is politikai terveid és céljaid magyarázzák, egyszersmind teszik elfogadhatatlanná mindazok számára, akik átlátnak rajtad.
Rossz hírem van a számodra: az idő múlásával egyre többen lesznek ilyenek.
:)
TörlésVégre valamiben egyetértünk.
TörlésNaív Demokrata - ha ezt bizonyítaná, megköszönném. Főleg azt, hogy kizártam azóta bárkit is. És hogy az kirekesztés lenne, hogy nekem IS van véleményem? Nem inkább ön a kirekesztő, aki ezt meg akarná tiltani nekem?
VálaszTörlésÖn szenved mások cenzúrázásban és egy nyílt csoportból való kitiltogatásában csak mert nem értenek önnel egyet.
TörlésÉppen elegen jelezték már, hogy ön kitiltotta őket. Ugyan mit kellene ezen bizonygatni?
Szíve joga kirekesztéssel vádolni engem azért, amiért önt méltatlannak tartom egy DK barátai nevű csoport adminjának.
Kedves uram/hölgyem: egyetlen embert tiltottam ki, Szabó Gábor Tuareg sem említett másokat. Úgyhogy a többiek... hm... nem mondtak igazat. Önnek szíve joga engem nem tartani méltónak a feladatra, amely meglehetősen időigényes és természetesen társadalmi munka. E jogát sehol nem kérdőjeleztem meg, a csúsztatási kísérlete tehát gyatra. Nem emiatt kérdeztem vissza önre, erősítenie kellene a szövegértelmezésben... Kirekesztőnek azt tartom, hogy korlátozna a véleménynyilvánításban.
TörlésCsak megjegyzem: ha cenzor lennék és kirekesztő, gondolja, hogy Szabó Gábor ellenemben írt blogjai és az azokhoz általa és hívei által fűzött kommentek továbbra is zavartalanul megjelenhetnének? Ember, gondolkodjék már el ezen... :)
Kérem ne mossa össze azt, hogy Gábor felhívta a figyelmét az ön ténykedéseire és hogy polgármesternek indulna Pesten. :)
TörlésMit mostam össze? És hol?
TörlésVádolhat engem is, ha ez esik jól, de én egy szóval sem mondtam, hogy korlátoznám az ön méltóságos véleményét. Ki is csúsztat?
VálaszTörlésA halk megjegyzéséről: az ominózus eset után bizonyára kényelmetlen lenne, ha tovább folytatná a törléseket. Önnek köszönhetően egyre többen mentik az általuk leírtakat, hogy utólag ne legyen belőle vita, hogy ki és mit írt le.
Itt a beírások lassan személyeskedésbe fordulnak, de nekem a következő alapvető különbség jön le két hozzáállás között:
VálaszTörlésVan a kemény munkával "önjelöltté" váló aspiráns magatartása, és van a "PÁRT jelöltjét" megvárni javasló aktivista gondolkodásmódja.
No amíg az utóbbi dominál, addig az önkormányzati választás rendszere, célja nem áll talpon.
Talán segítene ha a PÁRT nem csak a saját jelöltjeit mutatná be a választóknak hanem valamennyi, a látókörébe került objektíven értékelt komoly pályázót.
Az meg szerintem nem baj ha valaki terjeszti a saját jelöltté válásának történetét.
Hadd fújja ki magát, egy kis személyeskedés bőven belefér a végjátékba. ;)
TörlésItt vagyok, mint olvasó, aki az estek 70%-ban, mindent végigolvasok!
VálaszTörlésEzt a megjegyzést eltávolította a szerző.
VálaszTörlés