2015. október 24., szombat

KilőtTEK

Persze nem fizikailag, aligha írnék most, nemde. Csak a netemet, meg a tartalékot is, egyszerűen levettek a pályáról október 23-a előtt. Ja, mint a Kádár Rendszerben tették anno a veszélyes ellenzékiekkel.




Őket bezsuppolták párnapra a kóterba, mert akkor a törvények erre lehetőséget adtak, engem nehéz lett volna, úgyhogy csak szervezési felületeim leglényegesebb elemeit lehetetlenítették el: a fészbukot, az emailemet, meg a blogot. Persze ha valami durvát akartam volna csinálni, akkor ez nem tántoríthatott volna el, de épp nem akartam semmi különöset: nem hiszem, hogy a Forradalom egy korábbi kapcsán, vagy épp annak időpontjában fog kirobbanni. Úgyhogy adtak a szarnak egy pofont, viszont cserébe bebizonyították, hogy nemcsak alapelvében élünk egy új, és még pocsékabb Kádár Rendszerben, hanem gyakorlatában is. Amit tettek, az persze még a saját törvényeik szerint is jogellenes, szoktam ilyesmit játszani Velük, hogy betartatom a saját szűkre húzott jogszabályaikat, mert még azokat is túllépik nagy igyekezetükben. Ezúttal azonban ilyesmit nem teszek, van elég bírósági ügyem, amire figyelnem kell, a sztorit tételesen bizonyítani, és elvinni Strasbourgig pedig olyan erőforrás-koncentrációt igényelne, amire most nincs kapacitásom. Arra viszont van, hogy leírjam, mi történt, szépen időrendben, hadd röhögjön velem együtt a publikum.


Három nappal ezelőtt, szerdán dél körül egyszercsak elment a netem. Putty, semmi villogás, erőlködés, keresés, egyszerűen csak nemvolt, oszt ennyi. Politikai és biztonsági okoból sem telefon, sem net, sem semmiféle előfizetés nem az én nevemen fut, gondolom ezt különösebben nem kell indokolnom. Élettársam az előfizetések gazdája, úgyhogy szóltam Neki, hogy nosza, nézzük meg mi is történt. Be is jelentette azonnyomban a Magyar Telekom ügyfélszolgálatánál, hogy gebasz van, kérjük az elhárítását. Volt már probléma a nettel, kinek nem, ismerjük az ügymenetet: jön egy válaszüzenet a Telekomtól, hogy fölvették a hibát, megkezdik az elhárítását. Az első furcsaság az volt, hogy most nem jött semmi ilyesmi. No, nembaj, előferdül, nagy cég, sok hibalehetőség, lépjünk ezen túl. Élőben szóltam közvetlen munkatársamnak, hogy írja be a neten a Demokrata Ellenállás titkos csoportjába, hogy minden oké, élek, csak netem nincs. Aztán vártunk. Megvagyok azért net nélkül, nem vagyok újfiú, hogy a hiányom ne legyen tolerálható, ha esetleg lesittelnek - írtam erről nemrég - akkor se leszek pár napig. No problem.


Másnap azért gondoltam, adok magamról egy életjelet, úgyhogy átálltam a tartalék netre. Csak egy mondatot írtam be a fészbukon, hogy vagyok, majd leszek stabilabban is, ha lesz saját netem ismét. Mondjuk az azért furcsa volt, hogy egy teljes napig semmi reakció nem jött a Telekomtól a bejelentésre. De mindegy, mondom, kibírunk egy napot, többet is, ha kell, úgyhogy vártam türelemmel. Volt mire: a tartaléknetemet is kilőtték. Putty/2. Az is élettársam nevén fut, de két teljesen különböző előfizetés, két külön csatorna, zsinór, rúter, miegymás. És pont ugyanúgy, mint az elsőt: se kép se hang, csak nincs és kész. Na, újabb telefon Magyar Telekomnak, hogy immár itt a második móka, jó lenne tán csinálni valamit, szerződő felek volnánk, vagymi. Jó, vették, majd küldtek végre egy SMS-t. Az pedig annyit tartalmazott, hogy a hibákat észlelték, azok elhárítását megkezdték. A bejelentés időpontját beleírták: pont egy nappal későbbre, mint az a valóságban volt. Ilyet persze nem lehet, ez már erősen bűzlött, időnyerésnek tűnt a dolog részükről, hisz minél későbbi időpontot ismernek el, annál később kell belekezdeniük a javításba. Szóval itt már derengett, hogy nem véletlen hibák sorjáznak egymásután.


Aztán jött egy újabb SMS, hogy jééé, tényleg, megnézték, és hibákat találtak, dolgoznak rajta. Csakhát semmi sem történt. Szerda, csütörtök sima munkanap volt, ha akarnak valamit csinálni, nyilván akkor van erre több kapacitásuk, nem pénteken, mikor október 23-a miatt ünnepnap van, a dolgozóiknak is, úgyhogy jóval kisebb stábjuk lesz csak kéznél. De ennek ellenére egészen péntek reggelig az égvilágon semmi nem történt. Számomra már párévnyi tapasztalatomból nyilvánvaló volt, hogy szó sincs véletlen hibáról, egyszerűen kilőtTEK, úgyhogy péntek reggel fölhívtam közvetlen munkatársamat, és mondtam Neki, hogy TEKes a sztori, és megírom blogban. Van annak haszna, ha az embert stabilan lehallgatják, lehet üzeneteket küldeni a Füleknek ilyen módon. És lőn. A telefonhívást 8:18-kor ejtettem meg, és pont 5 perccel annak befejezése után megcsörrent élettársam telefonja, és visszajött azonnal, ugyanabban a pillanatban a net. Hirtelen sürgős lett a dolog, hiába van már nemzeti ünnep, szűk ügyeleti stábbal, meg kora reggel, ismeretlen férfihang közölte, hogy nohááááát, most észlelték, hogy ki van kapcsolva a netem.


Teccenek érteni. Egynappal korábban elküldik SMS-ben, hogy igeeeen, megnézték, hibás, javítást megkezdték. Majd egy nappal később az ismeretlen férfihang ennek az ellenkezőjét mondja: nem hibás, csak ki van kapcsolva. Közben persze otthon ellenőriztük, minden be volt fizetve, ez nem lehet ok kikapcsolásra, sőt egy kikapcsolásra semilyen ok nem lehet. Élettársam közölte a Hanggal, hogy cukipofa, de a másik net is "hibás". Jééééé, tényleg, nohát, mik nem vannak. Akkor azt is visszakapcsolják, bocsi. Délután négyre kimentünk a Kossuthra egy tucatnyi mozgalmártárssal - lám TEKes fiúk, ha akarok valamit úgysem tudjátok megakadályozni - ott meg egyszercsak a teljes BRFK-s rendbiztos állomány tűnt föl, és megkérdezték, hogy mi járatban vagyok kis Csapatommal arra. Köszöntem az érdeklődést, megnyugtattam Őket, hogy nem forradalmat jöttem épp kirobbantani, csakúgy kijöttünk, merazjó így október 23-án. Nakérem, ennyi fért bele egy blog terjedelmébe, időhúzás, hazudozás, hiba, kontra kikapcsolás, de nem írom le újra a történéseket. Újabb lépést tett az Orbán Rezsim Észak Korea felé, ennyi a lényeg. Inkább csak üzenek itt egyet a TEKes Fiúknak. Rövidet.

Bekaphatjátok.  



2 megjegyzés:

  1. Nocsak,nicsak nekem csak ki,ki kapcsolgatás jár, az is csak azért, hogy amit eddig írtam elszálljon a semmibe? ÉS jön rögtön az üzenet "Sajnálatos dolog történt

    A Firefox nem tudja maradéktalanul helyreállítani ablakait és lapjait. Ezt általában egy nemrég megnyitott weboldal szokta okozni.

    Lehetőségek:

    Egy vagy több, a problémát valószínűleg okozó lap eltávolítása
    Új munkamenet indítása
    "
    Szóval így állunk? Bástya elvtársat már senki nem akarja meggyilkolni?! Neki már csak részleges kikapcsolás jár?

    VálaszTörlés
  2. Máskor majd magadtól kikapcsolod, pontosabban be sem kapcsolod a net-et, mert ilyenkor úgyis használhatatlanul lassú.
    Egyébként is Kósa megmondta, hogy korlátozni kívánják a facebook és egyéb információ áramlási helyek használatát.

    VálaszTörlés